tisdag 9 juli 2013

609/ Men visst var "-68" lärorikt: Jag lärde mig att människor och åsikter är två helt olika saker. Jag lärde mig att det fanns dåliga människor med bra åsikter. Och bra människor med dåliga åsikter. Och jag lärde mig att människor alltid är viktigare än åsikter.

610/ Eftersom jag lätt samlar på mig prylar behöver jag en mycket liten bostad.

611/ För mig är bostaden viktigare än staden. Men staden ska vara lagom liten, så att man kan cykla överallt. Och staden ska vara lagom stor, så att man kan vara behagligt anonym.

612/ Han fick aldrig uppleva glädjen i att själv kunna lösa praktiska problem. Att sätta ut en hink när det regnar in. Närmare en lösning än så kom han aldrig.

613/ Att folk skriver bloggar kan jag förstå. Att försöka formulera bör vara nästan lika nyttigt som att försöka lösa korsord. Säger dom. Tror jag. Men att folk läser bloggar? Får folk inte nog med surr i sin vardag? Och hur många timmar har egentligen deras dygn?

614/ All inspelad musik är "gammal". Och all musik man inte hört förut är "ny". Även om den är "gammal". "Gammal" och "ny" är alltså ganska dåliga ord när det gäller att definiera musik. Är "bra" eller "dålig" bättre, bra fråga.

615/ Skilda par ska ha vett att vara osams! Eller så ska dom inte vara skilda! Inget slams! Skilda par ska inte jula ihop! Någon ordning ska det vara i ett par! Det behövs ett större och bättre utbud av kurser för att lära skilda par att verkligen våga vara osams! Samhället måste gripa in!

616/ Programledare är lika ointressanta som kungligheter. Nästan. Kungligheter är oslagbara när det gäller att vara totalt ointressanta. Det är därför kungligheter inte får ställa upp i tävlingarna.

617/ Man ska inte ge upp för lätt. Det har man glädje av när man sen äntligen får ge upp för gott.

618/ Du dör ensam. Om du så har hundra barn. Och tusen-miljoner barnbarn. Döden är ingen släktträff, även om många tycks tro det.

619/ Eftersom Obamas mamma var "vit" anses han allmänt vara "svart" i USA. Det verkar som om svart är en väldigt dominant färg i USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar