måndag 14 juni 2021

 4501/

"Om jag kan få en enda människa att sluta snusa är mitt liv inte helt förfelat!"


4502/

Det var en där som sa: "Jag tycker jag känner mig liten när jag tittar på stjärnhimlen!"

"Tycker du om att känna dig liten?" undrade en annan.

"Näe!" svarade den förste.

"Då tycker jag du ska titta på något annat än stjärnhimlen. Varför inte titta på en ekorre? Ekorrar är inte så stora, och storleken har stor betydelse när man jämför storlekar!" påpekade den andre.

"Gu att du är påhittig!" sa den förste förtjust. Och gjorde just så, och vart gladlynt värre på kuppen.


4503/

Försvaret och sjukvården har en hel del gemensamt/ Båda skulle lätt kunna sluka hela BNP / Utan att något skulle bli bättre / Dödligheten i fred skulle fortfarande vara etthundra procent / Och dödligheten i krig skulle fortfarande vara noll procent / Jo dom har en hel del gemensamt dom där två /Även om ingen av dom vill erkänna det.


4504/

"Jag tycker det är bra det här nya dom hittat på i USA, att ALLA vita är rasister! Skönt att äntligen få vara som folk!"


4505/

Varken vargfrågan eller abortfrågan ligger på min lista / Jag ylar inte med vargarna / Jag jagar inte upp mig / Och någon lista har jag förstås inte heller / Men om jag hade haft en lista skulle transproblematiken hamnat längst ner / Tror jag / Fast bland undrar man väl vad det egentligen är dom gapar om /Har dom svårt bestämma sig / Vet dom varken ut eller in / Eller är det bara tidstypiskt tjafs / Det väl troligast / Inte vet jag / Men det är inte heller min sak att veta.


4506/

- Det får bara finnas en åsikt. Nämligen min. Som är den rätta åsikten eftersom alla andra åsikter är antingen felaktiga eller ondskefulla. Eller både och. Och ska förstås förbjudas. Någon ordning ska det vara i en diktatur. Ett land, ett folk och en åsikt.


4507/

Han hade fler åsikter än han egentligen behövde / Så han gav bort dom flesta till behövande / Men dagsbehovet av åsikter är betydligt mindre än många tror / Och att överdosera åsikter leder lätt till obotliga hjärnskador som inte är att leka med.


4508/

Fast / Förr eller senare kommer något land att börja försöka förbättra människor / Genom avel / Genom teknik / Genom data / Genom manipulation / Eller vad det kan bli / Men något kommer det att bli / Det är jag säker på även om jag är död då / Men döden får  inte hindra en från att förutsäga framtiden / Och sen väntar alla nervöst på resultatet / Om resultatet blir dåligt kommer alla att säga vad var det jag sa / Om resultatet bli bra kommer alla att haka på och kopiera i smyg / Fast först måste man förstås vara lite lagom upprörd / Men lite lagom upprördhet har hittills aldrig hindrat någon från något.


4509/

- Ivo, vem är det?

- Det är Inspektionen För Vård Och Omsorg.

- Jaså han. Vad har han nu gjort?

- Det gamla vanliga. Han är en sån där som kommer efter och kritiserar.

- En del har det bra. Det är väl ungefär samma som "sinekur", eller hette han "otium"?

- Först några som gör något, och så några som kommer efter och surt kritiserar. Och gnäller: "Ni borde ha gjort det, men ni skulle inte ha gjort det, och så vidare!"

- Efterklokhetens korkade vishet.

- Precis.


4510/

"Alla religioner säger mig samma sak, nämligen absolut ingenting!"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar