torsdag 3 juni 2021

4411/

Om jag ska skriva en självbiografi / Vilket jag inte ska / Ska den få titeln "Gästarbetare hos verkligheten" / Det är en så bra titel att det inte behövs någon självbiografi / Allt är redan sagt i titeln.


4412/

"Nonsensessäer": Just att man inte förstår hur det är tänkt är själva tanken.


4413/

Men det är förstås alltid bra att hålla distans till dumbommar. I alla fall bättre än munkavel.


4414/

Där man får kritisera religioner, där får man kritisera regeringar.


4415/

Det ser ut som nonsens / Och det är nonsens / Och det ska vara nonsens / Men det ska dessutom


4416/

"Eftersom vi är en stackars minoritet får ni naturligtvis inte kritisera oss! Och när vi blir en majoritet kommer ni inte att våga kritisera oss, eftersom dödsstraff är inte att leka med. Vi kommer alltså aldrig att bli kritiserade. Och det tycker vi är bra, eftersom vi anser att kritik är samma sak som kränkning.  I alla fall när det gäller oss."


4417/

Jag vet att jag inte är en "föreningsmänniska". Även om jag inte vet vad det är för ett folkslag.


4418/

En universitetslärare hade förnekat Pandemin. Vilket var lika allvarligt som att förneka Förintelsen. Men det fick han förstås fan för. Dagens elever är i alla fall duktiga på angiveri. 


4419/

Jag har svårt att tro att man verkligen trodde på asa-tron? På vilket sätt trodde man då, i så fall? För oss idag är det sagor. Det kanske var sagor för många redan då? Och, klurigast av allt, vilka var "man"?


4420/

- Vad ska man med karikatyrer till när det finns passfoton?


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar