tisdag 8 juni 2021

 4429/

"Nä han har inga barn! Och tror inte ens han har några barnbarn?"


4430/

Att författa är att lägga ihop ett och ett och få det till tre.


4431/

Man sa: "Lär av Kina!" Men man lärde sig ingenting.


4432/

"Jag kommer ihåg hur det var förra gången Digerdöden härjade! Då var det hårt! Då fanns det varken teve eller Portello!"


4433/

Skillnad på att säga: "Jag vill dö nu!" och: "Skulle det verkligen vara så sorgligt om jag dog nu?"


4434/

"Jag har haft väldig tur med kvinnerna! Och när jag någon enstaka gång inte haft tur, så har det i alla fall tagit slut väldigt fort, och det har ju varit tur det med!"


4435/

- MÄNNISKOR DÖR!

- Ja, men det lär väl inte vara helt ovanligt, är det inte just det människor brukar göra?


4436/

Vägen till helvetet är asfalterad med förbud. (En del kommer fram fort)


4437/

- Jag befinner mig någonstans mellan Rock-Ragge och Carl Snoilsky.

- Men vad har du där att göra?

- Det får bli en senare fråga.


4438/

Idag har i alla fall "Lilla svarta Sambo" rätt färg. Va gla han ska va. Svart är snyggt, man blev som less allt det där trävita som var så populärt ett tag för hundra år sen.


4439/

"Han får vara precis hur han vill - bara han drar åt helvete."


4440/

Film förr: Alla rökte. Alla hade hatt. Och alla var alldeles svartvita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar