måndag 7 juni 2021

 4421/

- Jag tror inte att Brecht påverkat någon till något annat än möjligtvis till att spela Brecht.


4422/

Bättre stå rakryggat för sin dumhet än att slingra sig och låtsas vara klok.


4423/

Hellre en glad änka än en dyster tidningsanka / Absurdisera numera / Men är det ändå inte lite mening någonstans där längst in i hörnet / Det är inte meningen att du ska förstå meningen / Du finns i alla fall inte/ Men det är du förstås inte ensam om / Att finnas till är inte så lätt när man blir aningen äldre / Men varför nonsensessäer / Bara för att det finns frågor behöver det inte finnas svar / Kan jag inte svara på / Behöver jag inte svara på / En bra fråga besvarar sig själv / Jag improviserar över mig själv / Inspirerad av verkliga händelser / Vissa verkligheter är verkligare än andra / Att bara sitta och äta kex har låg verklighetsstatus / Inspirerad av verkliga personer / Som jag själv var för 27 år sen / Kan det vara något nöje / Det ska inte alltid vara så himla roligt med nöjen / Och ser vad jag idag kan göra åt dåtiden / Ibland blir det bra / Ibland blir det bara konstigt / Konstigt är inte så bara.


4424/

Det är bara Svarta som har rätt att mörda Svarta. 

Lär av Afrika!


4425/

Den egendomliga åsikten att man inte får kritisera minoriteter. Om dom inte är mördare. Eller pedofiler. Eller har fel åsikter.


4426/

Många blev besvikna på Corona: "Här hoppades man på att jorden skulle gå under och mänskligheten dö ut och Jesus komma tillbaka med eld och rök och hål överallt och dammigt värre och så vidare och så blev det bara lite sjukdom och hosta det är väl inget att babbla om men nästa gång då jävlar blir det allvar och då kommer dom att få sig en riktig läxa syndarna och  knappt att jag själv kommer att klara mig undan då blir det en riktigt präktig undergång och inte det här barnsliga Coroneriet!"


4427/

Tron kan försätta berg (Vad nu det ska vara bra för? Bergen ligger väl bra där dom ligger?) men tron kan dessutom försätta folk i de mest vanvettiga tillstånd man bara kan tänka sig. Och då har jag ändå bara pratat om fördelarna med tron. 


4428/

Om man inte har ställt till med problemet behöver man inte stå för lösningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar