torsdag 29 augusti 2013

923/ Bra att alla hundar, och alla åsikter, blir rumsrena. Annars går dom bara omkring och skvätter lite överallt.

924/ Att protestera mot valfusk är bra. Att protestera mot valresultat är däremot dåligt. Och att inte förstå skillnaden är korkat.

925/ Med en far som inte kunde se skillnaden på en skruv och en spik, blev jag tvungen att bli praktisk. Praktisk? Nä, jag blev nog snarare påhittig än praktisk? Men det var hursomhelst mer praktiskt att vara påhittig än att vara praktisk, för påhittigheten kunde man använda även på andra områden än dom rent praktiska.

926/ Att försöka gynna det goda med bokbål har aldrig fungerat bra. Bokbål brukar bara elda upp motståndarna.

927/ Visst kan man bli rånad i Uppsala. Men knappast rånmördad. Viss skillnad mot, till exempel, Guatemala City.

928/ Alla upprepar sig. Men det är bara jag som upprepar mig. Man ska hålla på sitt.

929/ Det är väl ingen konst att kunna, när man väl kan. Men innan man kan, kommer det en obehaglig period då man inte kan, och att kunna redan då är en svår konst, kanske rent av omöjlig.

930/ Min favoritfördom är att starksprit ska vara stark. "Lätt-vodka", "Mellan-gin" och "Svag-Whisky" gick aldrig riktigt hem i stugorna eller hos mig.

931/  "Is that all?" är ingen fråga, det är en utgångspunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar