torsdag 7 januari 2021

 3785/

Jag var nog den ende i klassen som inte skaffade körkort. Och jag är nog den ende i klassen som finns med i Norrländsk Uppslagsbok. Det borde nog finnas något samband, Men vilket vet jag nog inte.

3786/

Med tiden vinner alltid det kuriösa över det vanliga. Historien består aldrig av vardagar.

3787/

Fördelen med att leva på låg svensk levnadsstandard är att man automatiskt har rätt att strunta i alla fattiga. Ingen svensk vågar ens föreslå att jag ska sänka min levnadsstandard, eftersom hans egen i så fall skulle vara väldigt, väldigt hotad.

3788/

Allt populärt prat om "integritet"? Bara ett trick för att få folk att tro att dom i alla fall har något. Nämligen "integritet". Vad nu det är. Vad man nu ska ha den till. Och istället för att ha makt, får man alltså nöja sig med  att ha "integritet". Vilket  i praktiken betyder? För det mesta ingenting, men oftast den totalt ointressanta rätten att inte behöva fastna på en övervakningskamera.

3789/

- Eftersom Samhället behandlat mig illa, bland annat har Samhället inte gett mig ett högavlönat arbete, har jag beslutat mig för att hämnas på Samhället genom att bli missbrukare!

- Du var mig en påhittig jävel. Inte utan att jag förstår Samhället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar