måndag 18 januari 2021

3851/

Sånt som är dyrt / Sånt som är dyrt är sällan särskilt nödvändigt / Sånt som är dyrt klarar man sig bra utan / Så länge det finns sånt som är dyrt går det bra att leva billigt /Så länge man undviker sånt som är dyrt finns det bara fördelar med sånt som är dyrt / Dyrbarheter är den fattiges bästa vän / På distans. 

3852/

FOLKFANTASIER. Stenmark efterträdde Snoddas som folkfantasi. Om hur en riktig svensk skulle vara. Men tog det slut sen? Hur blir det i framtiden? Man letade förgäves i mörkaste Norrland. Men int hitta man nån riktig svensk. Inte den här gången. Man blev som orolig. Folk måste ha folk att fantisera kring. Fast folk vill förstås välja sina egna folkfantasier. Hä gå int an mä vem som helst. Det har talats om att man skulle ta till en bög den här gången. Men jag undrar. Eller nån som var mer eller mindre invandrad. Kan det verkligen funka. Och nån drog till med en transvestit. Han ville väl försöka hänga med sin tid. Men han var snart avhängd när folket drog upp farten. Och det var ju inte särskilt brått heller hitta nån tyckte man.

3853/

Ett säkert sommartecken: Artiklar om familjebråk på semestern. Och samma artikel  blir FAVORIT I REPRIS vareviga jul. Dom super och dom slåss. Så det står härliga till. Men idealet struntar i verkligheten. Idealet överlever hur många fiaskon som helst. Idealet tål allt. Om så tio jular gått åt helvete, laddar man ändå om med idealet som förväntad julstjärna. Men till nästa år igen, kommer allt det där igen. Ty det har han uppgett.

3854/

Problemet med pedofiler är inte att pedofiler är elaka utan att pedofiler faktiskt är pedofiler.

3855/

BARNDOMSMINNE: Jag såg genom fönstret hur jämnåriga samlades under en gatlykta. Det var väl ungefär klasskamrater. Men jag hade ett för bra hem. Det är inte bra att ha ett för bra hem. Då har man ingen anledning att gå ut i det småbrusande livet. Där ute på gatan där gänget var samlat verkade det vara mörkt och kallt och bråkigt. Vad skulle jag dit att göra. Dom var annars. Eller var det jag som var annars. En svår fråga att besvara när man bara är tolv. Och när man blir äldre än tolv blir frågan ännu svårare att besvara. Så är det ofta med frågor. Fast det hände väl då ibland  att jag oroade mig för att kanske vara lite annars. Men nu är jag van vara annars, nu lever jag med det, nu trivs jag med det, och dessutom samlas numera mina jämnåriga sällan under gatlyktor,

3856/

- Jag vill resa jorden runt!

- Varför så bråttom, tänker dom lägga ner jordklotet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar