måndag 21 augusti 2023

TROLIGA REPRISER

 6693!?

Och jag är inte slut än. Och jag fortsätter framåt. Men jag läser aldrig bakåt. Så nu vet jag inte riktigt vad som redan finns. Så det blir nog några repriser. Men vad gör det. Livet består till 67 % av repriser. Det säger ju alla. Forskare. Men det blir förmodligen andra formuleringar. Vi får se. Fast det får vi förstås inte. Men ändå:

6694/

Den som står för sin åsikt skymmer sikten.


6695/

Jag tror varken på spöken eller strukturer.


6696/

Han var så snäll att han alltid tog ställning för de svaga argumenten.


6697/

Den som följer andra faller själv däri.


6698/

Ju fler åsikter desto färre tankar.


6699/

Den som förstår allt fattar ingenting.


6700/

Att vara lat är att vara energismart.


6701/

- Lugn bara lugn! Vi har åsikter så det räcker till alla! Och vi får in fler till veckan!


6702/

Gud är större än fem elefanter.


6703/

- Jag tror på alla böckers lika värde. Men det gör ju alla.


6704/

Tack vare tiggarna har det aldrig varit så billigt att vara god som det är idag.


6705/ 

Vi måste våga tala öppet om feghet.


6706/

"Islam lär vara en väldigt trevlig religion, synd bara att det inte märks?"


6707/

Utstående öron är en social konstruktion.


6708/

För att vara vacker i rutiga byxor måste man vara väldigt vacker.


6709/

Att bo i en bubbla är i alla fall betydligt bekvämare än att bo i ett tält.


6710/

Att bestämma över egna ord är demokrati, men att bestämma över andras ord är diktatur.


6711/

Där barnbarn går in går vettet ut.


6712/

Om du bara tänker läsa en enda bok i år kan du lika gärna låta bli.


6713/

Det dunkelt sagda duger bra till vardags.


6714/

Att ge pengar till försvaret är att kasta svin i sjön.


6715/

Han var varken tatuerad eller feminist, han var extrem.


6716/

Idag finns det fler Elvis-imitatörer än tvärtom.


6717/

De goda krafterna är påfallande ofta på dåligt humör.


6718/

Det är lättare att utrota arter än att utrota ord.


6719/

När man inte riktigt vet hur det är tänkt tvingas man tyvärr att tänka själv.


6720/

När man trodde mardrömmen var över kom religionerna tillbaka.


6721/

- Det internationella samfundet måste genast gripa in och ställa till det rejält!


6722/

- Ju större invandring desto mindre rasism!

- Tror du verkligen det?

- Tror och tror.


6723/

Sverige har aldrig varit någon humoritär stormakt.


6724/

"Jag är mer rädd för hundar än för nazister, fast det är förstås samma sak, i stort sett."


6725/

Läsare behöver författare, men författare behöver inte läsare.


6726/

"Nä, jag är inte girig! Jag nöjer mig med två kön!"


6727/

Jesus var förstås inbiten socialdemokrat, men Judas röstade på SD i kyrkovalet.


6728/

Livet är en enda lång förslitningsskada.


6729/

När man talar om trollen trampar Trump i tamburen.


6730/

- Dubbelt medborgarskap är minst lika naturligt som dubbelt äktenskap!


6731/

I förlängningen är vi alla gummisnoddar.


6732/

Den som aldrig ångrar något har aldrig fattat något.


6733/

Enda sättet att respektera en religion är att tro på den.


6734/

Man måste alltid vara road, framförallt när man inte är det.


6735/

Det fanns alltid någon som var före den som var först.


6736/

Ett totalt kvoterat samhälle är ett extremt trevligt samhälle.


6737/

Wenn Jemand eine reise gjort är Jemand tråkig till tusen.


6738/

När en man börjar tro att han är en struktur är han inte längre en man.


6739/

"Fördelen med att bli gammal är att man, att man, ja, det har jag visst glömt?"


6740/

Fördelen med att vara död är att man slipper gå till tandläkaren så ofta.


6741/

Det är dumt att tro att Alla Andra är dumma, även om du kan bevisa det.


6742/

- Många ansåg att Rock-Ragge var bättre än Elvis.

- Det undrar jag?

- Fast det beror förstås på vad man menar med "många".


6743/

- Men visst är det väl trevligt vara gladlynt mellan varven!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar