söndag 13 augusti 2023

 6671/

Hon var en sån där som såg ut att heta Maj-Britt, och dessutom såg ut att trivas med det.


6672/

FAKTARUTA: Det bränns tusentals biblar i Sverige varje år. Och tur är det. Annars skulle Sverige snart drabbas av ett oöverstigligt bibelberg.


6673/

Hellre att jag fortsätter fundera på egen hand, än jag slår mig till ro och blir vis på heltid, då kan man lika gärna ge upp helt.


6674/

När jag var liten ville jag bli poet

Eller polis

Eller nått åt det hållet

När jag blev äldre ville jag inte bli något särskilt

Och det blev jag inte heller

Det är trevligt när drömmar slår in

Även om det förstås än så länge är vanligare ute på landsbygden.


6675/

Förr tyckte jag att allt var tråkigt och meningslöst.

Nu tycker jag bara att allt är meningslöst.

Och det tycker jag är ett stort framsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar