onsdag 16 augusti 2023

 6681/

"Klart det kan vara tråkigt vara ensam ibland, mellan varven. Men man blir som van vara ensam. Man tränar upp sig med tiden. Och man kommer ihåg hur lätt det var att känna sig ensam fast man hade fullt i folk runt bena."


6682/

-Jag tror väl ändå jag har ett hyfsat hum om mitt eget liv. Och då vill man ju ogärna ha en flock psykologer drällande i trakten. Jag sköter mitt liv - så får psykologerna sköta sina. Helt rättvist. Och att det sen också blir betydligt billigare ser jag inte heller som någon större nackdel.


6683/

Tyvärr tror jag att jag kan förstå att man kan bli så arg att man mördar / Men att förstå är en sak / Att mörda en annan / Och jag mördar inte ens i drömmen / Min förståelse har sina gränser / Och tur är det./ Det ska vara måtta på mord.


6684/

Uppsala-by-gummibåt hade "deltagare mellan 6 och 78" - så där var jag med som sjuttioåttavarvare. Betyder det att jag har barnasinnet kvar? Fullt så illa är det inte, men gummibåten har jag förstås kvar.


6685/

- Klimatet och det: Jag tänker inte anklaga andra. Jag tänker inte använda det meningslösa begreppet VI. Och jag tänker inte oja mig offentligt. Vad tänker jag då göra? Jag tänker avvakta på heltid. Jag tänker följa utvecklingen med intresse. Men bara så länge jag lever. Sen får det vara nog. Sen får jag annat att tänka på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar