lördag 26 augusti 2023

 6837/

Den som är i takt med tiden är i otakt med sig själv.


6838/

Att bränna böcker är nästan lika roligt som att förbjuda ord.


6839/

En bok som var så dåligt skriven

att den blev riktigt rolig att läsa

trots att den enbart handlade om eländes-elände.


6840/

- Jesus kommer, är du redo?

- Det är en felaktig frågeställning. Jag är redo så det räcker. Det är Jesus själv som har svårt att få ändan ur vagnen.


6841/

Häxprocesserna: Då lyssnade man verkligen på barnen. Det skulle man verkligen inte ha gjort. När ska barnen be om ursäkt?


6842/

- Vad har deckare och historiska romaner gemensamt?

- Den härliga hu-så-hemskt-känslan.


6843/

Att tycka synd om sig själv är en omtyckt hobbyverksamhet.


6844/

Jag trodde inte på FOLKET.

Jag trodde inte på ARBETARKLASSEN.

Ibland trodde jag inte ens på mig själv,

och Gud kan vi  glömma.

Gu att jag hade det hårt mellan varven!




6845/

Det är inte självklart att skällsord är bästa sättet att få folk att ändra åsikter.


6846/

- Äldre borde inte få gå lös!


6847/

Ett frågetecken är ett hopsjunket utropstecken.


6848/

"Om inte Corona kommit hade jag haft evigt liv!" sa den äldre-äldre upprört.


6849/

- Jag vet inte om jag lever i nuet, eller om jag bara har dåligt minne?


6850/

- Det var roligare leva på den tiden då man trodde man var odödlig.


6851/

De döda upprepar sig aldrig.

Men döden upprepar sig alltid.

Vore det inte bättre tvärtom?


6852/

- Tiden läker alla sår.

- Det gör han väl ändå inte?

- Nä, men han har i alla fall den ambitionen.


6853/

"Men, när nu både Kristina Lugn, och Little Richard gått bort, vilka finns då egentligen kvar?"


6854/

- Jag funderar på att byta bil.

- Jaså du. Själv funderar jag på att byta kön.

- Du ska då alltid vara värst.


6855/

Om bara Palme hade fått leva, hade han fått en rejäl pension.


6856/

Han var nästan lika begåvad som en Skogaholms-limpa.


6857/

Man var osäker när man var ung.

Och det var man rätt i.


6858/

"Nä, vi kände inte alls varandra. Vi brukade gå på varandras begravningar, det var väl allt."


6859/

- Äh! Hon är en sån där som har cykelhjälm till och med när hon cyklar!


6860/

Ibland kan det vara bra att vara död. Obamas mamma slapp skämmas över att vara vit.


6861/

- Jo, visst har jag varit i Visby. Men jag tyckte stan verkade vara väldigt omodern.


6862/

Det är synd om länder som misskött sin ekonomi. Och det enda vi kan göra för att få dessa länder att bli glada igen är att pumpa in ännu mera pengar som länderna sen glatt kan få missköta.


6863/

Alla män är djur

och alla vita är odjur

men alla analyser är inte begåvade.


6864/

Han trodde björnarna var hans vänner.

Men det trodde inte björnarna.

Och så vart han uppäten.


6865/

- Jag har ingen större lust att gå upp i något större.


6866/

Efter fiaskot for han till Afrika.

För att angripa den där rådande svarthetsnormen.

Men det gick inte heller så bra.


6867/

Slöddret tycker att det är trevligt att slöddra.

Och om man kan inbilla sig själv, och gärna andra, att man slöddrar för en god sak blir det ännu trevligare.


6868/

Han trodde sig vara en vis gammal man.

Och eftersom han faktiskt var man. och fyllda nittiofem, hade han i alla fall delvis rätt.


6869/

Rätten att häda är viktigare än rätten att vara kränkt.


6870/

"Så länge det finns folk med andra åsikter än mina kommer jag att fortsätta min kamp!"


6871/

- Vad ska du ha alla fotografier till? Har du tappat minnet, eller nå?


6872/

Kvotering är värre än heroin. Har man väl börjat kvotera är det så gott som omöjligt att sluta.


6873/

"Kristi brud!?"

Jesus tycks haft dålig smak när det gäller brudar?

Men han  kanske var bättre som vinkännare?


6874/

Han var stenhård ateist, han trodde inte ens på Disney.


6875/

Ibland är en dålig förlorare den bästa förloraren.


6876/

Det finns galna muslimer.

Det finns galna kristna.

Och så finns det såna som är galna på egen hand, helt utan hjälp från ovan.


6877/

"Jo, jag kommer ju ihåg hur det var förra gången Digerdöden härjade! Då var det verkligen hårt! Då fanns det varken teve eller Portello!"


6878/

- Det enda som skiljer svenska män från talibaner är julskinkan.


6879/

- Vad ska man med karikatyrer till när det finns passfoton?


6880/

Vägen till helvetet är asfalterad med förbud.


6881/

Film förr:

Alla rökte.

Alla hade hatt.

Och alla var svartvita.


6882/

- Kungen kan inte representera mig mer än jag kan representera kungen.


6883/

"Nä, han har inga barn. Och jag tror inte ens han har några barnbarn?"


6884/

Jag kan inte misslyckas.

Jag är redan misslyckad.

Jag är immun.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar