torsdag 20 augusti 2020

ÖRONMÄRKT DIALOG

 3651/

Han: Få se nu hur de ska gå för dom i division fyra i cupen mötte dom Töre men det gick åt helvete och lapparna driver renarna ut på vägarna så man ska köra ihjäl dom och få betalt två gånger en gång av dom som körde på dom och en gång till av Länsstyrelsen när dom sen skickar in örona.

Hon: Lapparna är jätteduktiga på att skicka in öron säger dom.

Han: Han tjänar minst en miljon vare sig han vinner eller förlorar det är hemskt vad det har smugit sig in mycket pengar i idrotten och han blev tvungen flytta på grund av skatten det där är en kanadagås förr fanns det inga kanadickgåsar här i landet och man undrar ju hur det ska gå för igelkottarna nu jag har tre stycken hemma på tomten och det är bara skicka in örona till Länsstyrelsen så får man se vad dom säger.

Hon: I tveksamma fall ska man alltid skicka in örona till Länsstyrelsen.

Han: Hela den där familjen jobbade som målvakter det var Stefan som var i tidningen häromveckan för att han hade förvarat dynamit i bastun av misstag det blev en jävla smäll och precis samma med fadern på sin tid Magnus hette han och Kent var ju på gång till AIK men han var lite för skum till och med för AIK så dom skicka tillbaka han hit med öron och allt.

Hon: Man får vara tacksam så länge man får behålla örona.

Han: En koltrast hade lyckats övervintra men skaterna var ute efter han hela tiden och hackade på han i samma veva som sonen for på repmånad och hade turen vinna närmare en miljon så det var fördelen med militären sa han så han slapp skicka in grejer till Länsstyrelsen och nu har han det hur bra som helst bortsett från skulderna men dom hade han ju alltid haft och han har till och med beställt två fjällor från Thailand säger dom.

Hon: Dom säger att kvinnorna i Thailand har mindre öron än finskorna.

Han: Fast det kostar minst tusen bara att få ner båten i vattnet så jag vet inte men i Töre var alla kommunister och Hilding Hagberg var där och åt varmkorv precis som en vanlig människa fast det var förstås på den tiden man åt korv i papper och inte i bröd som idag men han är ju död han med mycket dödare än Palme och det sista han gjorde var att skänka hela sitt bibliotek till Flamman men vad hjälpte det mot tidens gulnade tand och lapparna har hotat med att driva kommunisterna ut på vägarna och sen skära örona av dom och sända in dom till Länsstyrelsen om dom inte får dom som vill bara för att jävlas med dom säger dom.

Hon: Eftersom alla hade röda öron var det lätt att se vem som var kommunist på den tiden.

Han: Det var en bisamråtta som stoppade upp dom och det blir ofta mer snö på vintern och då var det kämpigt värre att inte vara kommunist på sina håll hade du inte stora röda och helst utstående öron kunde du åka på stryk men nu är stalinisterna  hur snälla som helst och facket sa att vi måste ha nya grejer för minst 35 000 per man ända från Arlanda och hit så nog är det för jävligt och dom borde skicka hela  a-laget ut i skogen för att såga ner granar eller så skära örona av a-lagarna och skicka in dom till Länsstyrelsen när dom ändå är på hugger för dom ska väl ha nå göra dom också.

Hon: Det kan bli bra sysselsättning framöver att ta vara på alla öron dom får in.

Han: Ingo fick en miljon om det nu var i dollar minns jag inte men i alla fall for han till Sträng och sa att om jag ger dig 30 procent bakom ryggen får jag väl komma tillbaka till Sverige men Sträng var stenhård och sa aldrig det jag vill inte ha några skattefifflande gorillor här i landet och då vart Ingo sur som dom kan bli söderut och gömde sina pengar lite överallt utom just i Sverige och sa han gärna skulle ge en miljon bara för att få skära örona av Sträng men det blev inget av med det heller och idag är ju hursomhelst alla döda.

Hon: Det var inte många som vågade skära örona av Sträng när det verkligen gällde.

Han: Jag köpte det där italienska vinet Rosita som dom har berömt nå så in i spisen och då stod det en kille där utanför och viskade att det fanns opium i flaskan och jag undrar det jag men nog vart man väl som lite yr så jag tog och skickade in tomflaskan till Länsstyrelsen men än har jag inte hört nåt från dom.

Hon: Länsstyrelsen har fullt upp med örona så här års.

Han: Han sa han hade jobbat på sågen med både Martin Ljung och Gunnar Wiklund som sen sågat ner en gran för han på tomten när han var ung och vi hade ett skat-par som bosatt sig högst upp i flaggstången så det var bara såga ner hela flaggstången och skicka in den till länsstyrelsen.

Hon: Att skicka in allt till Länsstyrelsen är det enda raka.

Han: Klart det var hårt att inte vara kommunist och behöva få spö i ett men nu har det lättat lite med det politiska och jag tror ändå det är precis samma fågel som nötskrika  även om färgen och storleken inte alls stämmer men jag gjorde ändå så att jag skickade in näbben som smakprov till Länsstyrelsen så får  dom avgöra saken som vanligt.

Hon: Då var vi framme då.

Han: Vad stort dom har det?

Hon: Öron tar stor plats när dom blir många.

Han: Ja, det borde ju egentligen jag veta, som har minst fyra hemma.

Hon: Väntar du?

Han: Vet int riktigt om jag ids vänta? 

Hon: Då får jag klara mig ändå. Huvudsaken man gjort sin plikt. Örona måste lämnas in. Det bara är så.

Han: Jag kan lika gärna vänta som låta bli. Vi får se hur jag gör. Jag tycker inte om att bestämma mig i     förväg. Det blir så himla stressigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar