onsdag 12 augusti 2020

DET FINNS DOM SOM KLAGAR PÅ PRECIS ALLT

 3647/

"Dom klaga på att jag höll på skoja med yxan / Fast sånt där beror helt och hållet på vad man jämför med / Det finns såna som äter människor också / Utan att ens koka eller steka dom först / Det skulle aldrig jag  kunna göra / Om jag inte var jävligt hungrig / Då skulle till och med husmanskost kunna slinka ner / Vad nu det är / Och gnälla bara för att jag höll på med yxan /  Det är väl inget brott att ha en yxa /  Och att hålla upp den och visa hur den ser ut när man kommer i gång är ju bara helt naturligt /  Och att hötta lite lätt med yxan på skoj / Det gör ju alla / Det är när man känner att man helst skulle vilja börja hugga som man ska ta det lilla lugna /  Och sånt där beror också mycket på vilken sida av yxan man använder / Jag menar nyttjar man trubbändan känns det knappast värre än en smekning inom familjen / Utan det är  den vassa ändan som kan ställa till det om någon skulle råka vara överkänslig / Men min yxa är då så ovass att det inget är att gapa om / Hålla i yxa, inga problem / Hötta med yxa, går också bra / Men att angripa och hugga folk med vass yxa där ska du vara lite försiktig så ingen ser dig /  Sånt kan man åka dit för om dom är ute efter att jävlas med en / Även om man är hur oskyldig som helst / Man vill ju bara leka / Man kan väl inte hjälpa att man gillar skoj / Det är precis som med hundar / Och det är väl det råd jag kan ge dig just när det gäller yxor /  Men sen har jag förstås andra råd för andra redskap än yxor  / Ta till exempel bara lien / Det finns hur mycket som helst att säga om lien / Tyst kunskap som man samlat ihop genom åren / Men förr eller senare måste även tyst kunskap upp till ytan / Och då blir det ett jävla liv på en del."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar