söndag 9 augusti 2020

OCH BÅDA HAR FÅTT SHERRY

 3646/

Hon = H, har fått besök av B, och båda har fått sherry.

B: Gott med sherry.

H: Jag tyckte det passade bra med torr sherry inne när det var blött ute.

B: Har ni några barn?

H: Vi blev tvungna skaffa till sist. Det gick inte vara utan barn i längden. Grannarna klagade.

B: Det är trevligt med barn. Men man bör inte ha för många. Då kan det bli lite geggigt.

H: Konsulten räknade ut att vi bara behövde i storleksordningen fyra barn.

B: Och då satte ni i gång med en gång förstås?

H: Ja, då blev det till att fylla i blanketterna.

B: Och sen kom barnen förstås?

H: Och sen kom det barn, i alla tänkbara kulörer.

B: Det är trevligt med blandraser.  Det är mysigt med mångfald.

H: Och man vill ju inte gärna ha enbart blekfisar. Det kan göra ett dåligt intryck på grannarna.

B: Och nu är ni nöjda förstås?

H: Visst, har redan hunnit skriva över så gott som allt på barna.

B: Bilen?

H: Har vi skrivit över på barna.

B: Villan?

H: Har vi skrivit över på barna.

B: Båten?

H: Har vi skrivit över på barna.

B: Hunden?

H: Har vi skrivit över på barna.

B: Flaggstången?

H: Har vi skrivit över på hunden.

B: Då har du inget alls kvar själv då? Då är det synd om dig.

H: Det är alltid synd om barnfamiljer. Fast visst är det kanske synd att man kommer att dö utfattig.

B: Man kan inte ta det med sig.

H: Jaså, kan man inte?

B: Det är nya regler från årsskiftet. Är du rädd för att dö?

H: Eftersom jag har skrivit över mitt liv på andra, har jag egentligen inget kvar att vara rädd för.

B: Först kommer ekonomin, sen kommer harmonin.

H: En ordnad ekonomi är den bästa huvudkudden. Men jag har vanlig kudde också, för säkerhets skull.

B: Det var gott det här!

H: Tacka inte mig, tacka hunden.

B: Hunden? Hurså hunden, hurdå hunden?

H: Vi skrev över barskåpet på hunden. Det var smartast så, sa dom.

B: Men gu va fiffigt! Det ska jag komma ihåg! Vad sa hunden?

H: Vaff sa hunden. Den är himla klok.

B: Jag hör det. Tänk att kunna hitta på något så klokt som vaff! Det skulle jag aldrig kunna komma på!

H: Du kan väl i alla fall försöka?

B: Vaff? Nej, det där lät inte alls bra. Jag får skylla på sherryn.

H: Sherryn är så torr att vi nog behöver ett glas till för att skölja ner den.

B: Det är just det som är fördelen med torr sherry säger vinkännarna.

H: Och skål säger jag!

B: Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar