tisdag 26 maj 2020

MAT-RÄTT TRE

3594/

Skolmaten är en alltid lika het debattpotatis.
Och att gnälla på skolmaten har alltid varit en trevlig hobby.
Men trots det populära gnället kan jag nu AVSLÖJA att skolmaten i alla fall är betydligt bättre än skolbarnen.
     "Barn måste få kosta!"
     Och det gör barn så gärna.
     Men måste barn också få bullra?
     Jag vet att många tror att det är lärarna som bullrar i skolorna, men jag kan nu AVSLÖJA att det är skolbarnen som bullrar bäst och mest.
     Och, sensationellt nog kan jag också AVSLÖJA att det är skolbarnen som står för nedskräpningen i skolorna, något som få känner till.
     Men barnen fortsätter att gnälla på den oskyldiga skolmaten så det står härliga till! Det vill säga: Barn silar skolmatsmygg, men sväljer skräpmatskameler. Och fyller sen på med godis till tusen på rasten. Kan jag AVSLÖJA.
     Det finns så mycket att AVSLÖJA, att man blir matt innan man ens hunnit börja  AVSLÖJA, kan jag AVSLÖJA.
     Men framförallt vill jag idag AVSLÖJA att hela Sverige numera är ett enda stort gnällbälte, ja, Sverige anses till och med allmänt vara världens största gnällbälte!
     Det är dags att sätta in skoningslöst AVSLÖJANDE journalistik mot gnälleriet!
    Men om man sen väljer att börja med just skolmatsgnälleriet är förstås en smaksak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar