onsdag 27 maj 2020

BYTT SOM BYTT...

3595/

     - Jag funderar på att byta bil.
     - Jag funderar på att byta kön.
     - Du ska då alltid vara värst.

     - Jag funderade på att byta kön. Men det var ingen som ville byta med mig. Så det fick vara.

     - Jo, jag funderade förstås också på att byta kön, där ett tag. Fast det visa sig att det numera fanns så många kön att välja på, så jag hade himla svårt bestämma mig. Så det gamla könet får väl duga så länge. Det har ju funkat hyfsat i många mil, och dessutom blir man ju som van han.

     - Det var bättre förr. Då det bara fanns ett kön att välja på. Ja, välja och välja? Man kunde visserligen få könet i vilken färg man ville, men bara så länge man valde svart.

     - Förr slapp man välja. Då hade man det bra. Fast det visste man inte då.

     … KOMMER ALDRIG MER IGEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar