onsdag 20 maj 2020

3587/
     FANTOMEN
Fantomen-tecknaren Wilson McCoy dog 1961.
Det var inte bra. Och inte blev det bättre av att man då beslöt sig för att försöka förnya Fantomen-serien.
     (Lika dumt som att försöka förnya tradjazz! Men det här är en parentes)
     Och det enda man egentligen lyckades med var att totalt förstöra den naiva charmen.
     Så efter 1961 skall Fantomen-serien betraktas enbart med berättigat förakt.

3588/
     - Du är en bättre människa än jag. Men jag är bättre på korsord. Så det jämnar ut sig.
     (Take Two:) "Jo, visst vet jag att du är en bättre människa än jag! Men eftersom jag är bättre på att lösa korsord tror jag att allt det där löser sig av sig själv!"

3589/
     - Vill du ha stryk?
     - Nej tack.
     - Tur för dig det!
     - Någon gång ska man väl ha tur också.

3590/
     Jag drömde att Dom stal min cykel. Fast det var förstås mitt eget fel, eftersom jag inte hade låst den.
     Men det är egentligen inte själva stölden jag är upprörd över.
     Det som gör mig upprörd är att man inte ens i drömvärlden får ha sina saker ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar