torsdag 28 maj 2020

3596/
     Ju äldre man blir desto mer föredrar man frågetecken framför utropstecken.
     (Egentligen konstigt? Med tanke på att hörseln försämras borde det väl snarare vara tvärtom?  Utropstecken hörs som bekant på hur långt håll som helst. Och syrsorna har tystnat, har jag hört, men det kan förstås lika gärna bero på att syrsorna blivit deprimerade över utvecklingen ute i naturen? Till exempel granbarkborrarnas skogsskövlande terrorism?)

3597/
     - Det börjar visst bli brist på dementa?
     - Oroa dig inte, det tillkommer nya fräscha dementa varje dag. Det är inga problem med återväxten.
      - Det var skönt få det bekräftat. Ibland blir man som orolig när man hör nyheterna.
      - Nyheterna kan dra något gammalt över sig!
      - Ja, det kanske är dags för dom att pröva något nytt?

3598/
     Om Ingen är intresserad av det man skriver (och varför skulle Ingen vara det?) får man skriva för sig själv. Och det är inte ett öde värre än döden. Att "tystna" bara därför att ingen lyssnar är att vara sorgligt beroende av andras åsikter. Och det är däremot ett öde värre än döden.

3599/
     Att behöva beundra sånt som inte är bra!
     Att vara tvungen vara avundsjuk på slödder!
     Att inte kunna komma på någon bra lösning ens på uppenbart olösbara problem!

3600/
     "Jag har inget behov av att hänga med min tid! Är det min tid får han hänga med mig!" sa Han stolt
     "Det där har du sagt tusen gånger!" påpekade en som var sur.
     "Jo, men jag har menat det varje gång!" sa Han som sällan var svarslös.  Men det var egentligen hans enda fel. Många får nöja sig med mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar