torsdag 7 maj 2020

3525/
     Det finns gott om medlöpare.
     Som springer till höger.
     Eller till vänster.
     Som ofta springer fort.
     Men som alltid springer nattetid.
     Medlöparna vill inte bli sedda förrän dom väl kommit i mål.
     Då gäller det att stå där i målet och försöka se ut som om man egentligen alltid har stått där.

3526/
     "Men visst var det väl roligare leva på den tiden man trodde man var odödlig?"

3527/
     - Vad jobbar du som?
     - Jag jobbar som utsatt!
     - Jaha, hur är det då?
     - Sådär, men arbetstiderna är i alla fall bra!
     - Hur är dom då?
     - Det är inga arbetstider, det tycker jag är bra!

3528/
     "Jag tänkte jag skulle besöka en sjuk bekant, när jag nu ändå var på sjukhuset. Men dels var det besöksförbud, och dels var han död. Så det besöket blev jag tvungen skjuta upp."

3529/
     "Nä, jag har inget emot att sprita! Tvärtom! Men det där med att sprita händerna känns mest bara som slöseri med alkohol!"

3530/
     - Det tycks vara svårt att få till dödsrunor som känns riktigt levande?

3531/
     Men många blir förstås rätt tråkiga när dom dör. Men det gäller naturligtvis inte alla. En del går igen, och går an, så det står härliga till.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar