fredag 24 februari 2017

2669/ "Fast dom säger Jesus var en riktig spelevink från början innan han snöade in på allt det där religiösa?"


2670/ "Nä, det är sällan det blir av skriva brev. Men det är klart,  man får väl iväg ett hatbrev då och då. Men mycket mer blir det inte, är jag rädd."


2671/ Jag har inga läsare. Och inget behov av beröm. Jag kan skriva hur fritt som helst. Och gör så.


2672/ "Nä skulle man sitta och vara avundsjuk, skulle man väl aldrig hinna med något annat!"


2673/ - Jag tycker om att få svåra frågor. Men jag tycker inte om att besvara svåra frågor, så det gör jag aldrig.


2674/ Det enda jag är säker på när det gäller framtiden är att det inte kommer att bli som på trettiotalet.
     Om du hör "stöveltramp" tycker jag du ska skaffa hörapparat.


2675/ Man bör inte bita den hand som biter tillbaka.


2676/ Eftersom han var så bra på att tycka, tyckte han inte att han behövde bra argument.

2677/ Sverigedemokraterna är Guds gåva till alla invandringsvänner. Ibland äro Hanses vägar outgrundliga värre.


2678/ RÖJALISMANDET:
     Att beundra medelmåttor, eller nollor, för att dom är födda av, eller gifta med, medelmåttor eller nollor.


2679/ Om jag klarat mig utan ordet HEN i sjuttio år tror jag nog att jag klarar mig i sjuttio år till.


2680/ Jag är rädd för att populister inte är särskilt rädda för folkomröstningar.


2681/ - Bästa sättet att bekämpa hat är att anklaga andra för att vara nazister! Då brukar dom bli snälla värre!


2682/ De Goda Krafterna föregick med dåligt exempel: Etiketter och skällsord istället för nödvändig debatt.


2683/ Misstror alla som skriver om DOM. Om DUMMA DOM. Eller om STACKARS DOM. Men det är samma självbelåtenhet i båda fallen.


2684/ Patti Smith fick häromnyss en väldig massa beröm för att hon inte kunde sitt jobb. Dylan-dyrkan drar till sig dumhet, som, jag vet inte vad.


2685/ När man väl valt att vara kär i en person bör man skylla på sig själv och inte på den helt oskyldiga personen.


2686/ Vi förstår att vi inte förstår varandra, och längre än så har ännu inget annat par kommit.


2687/ - Om vi inte går på julmarknaden har terroristerna vunnit!
           - Terroristerna struntar totalt i om ni går på julmarknaden eller inte. Terroristerna anser sig vinna genom att mörda så många som möjligt. Och det kommer alltid att finns folksamlingar.
           - Och sen?
           - Sen som vanligt: GUD ÄR STÖRRE ÄN EN ELEFANT!
           - Och sen?
           - Sen väntar paradiset, hurra!
           - Fan trot.
           - Ja, men Fan lär nog vara rätt ensam om att tro det.


2688/ FOLKMAKT - MEN MED FÖRNUFT!
     - Det räcker bra om FOLKET tror att FOLKET bestämmer!
     - Det här med att alla kan tycka, och alla kan trycka, men ingen kan tänka?
     - Men åsikten "folk är så jävla dumma uppi skallen att  ingen av dom borde få ha rösträtt!" kommer nog ändå aldrig att blir riktigt rumsren i en demokrati?
     - Är det så illa?
     - Så illa är det. Tänka rätt, trycka fritt, trycka dit!
     - Det borde vara enkelt med demokrati?
     - Men det är på gång. Dom jobbar som bävrar på hela den där demokratibiten.
     - Vilka dom?
     - Det sa dom inte.
     - Jaså, dom gamla vanliga. Då kommer det att gå som vanligt.


2689/ Och som vanligt: Det här är dramatik. Det här är repliker. Det här är röster. Det här är parodier.
Och ibland är det precis tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar