fredag 3 februari 2017

2486/ Olle Hedberg: För mina föräldrar var det samtidsromaner, för mig är det historiska romaner.


2487/ Vuxna som säger "barn är klokare än vuxna" bevisar i varje fall för egen del sin tes.


2488/ Man sa: "Göld, silver, bronsch, och dasspapper!" Och man tyckte det var roligt värre. Var det verkligen bättre förr, det var det verkligen inte.


2489/ Först tatuera sig för att visa något utåt. Sen bli arg när andra reagerar på detta utåt.


2490/ "Fördom det där att mat alltid ska va så himla gott! Mat är mat, och det räcker gott!"


2491/ Finns mycket man kan göra. Och inte göra. Finns ingen brist på lätta lösningar. Om man inte tycker om tiggeri, kan man låta bli att ge pengar till tiggare. Om man ogillar SD, kan man kanske låta bli att rösta på SD.
     Och man kan, men det här känner inte många till, man kan låta bli att bry sig om vad andra gör.
     Vad andra gör har du inget att göra med, "Bry dig int!" var ett bättre råd än det lät.


2492/ Jag har lätt för att inte låta mig ryckas med av halleluja-stämningar. Jag brukar avvakta tills det verkligen blir dags att göra halleluja, och då brukar jag låta bli.


2493/ Man bör alltid ha något som är VIKTIGARE. Annars blir allt lika viktigt, det vill säga oviktigt.


2494/ "Men sen?" När tacksamhetens bleka hy börjar övergå till aggresiva krav? Då börjar problemen på allvar.
     "Men sen?" är alltid en obehagligt bra fråga.


2495/ - Himla tur han fick klart sitt testamente innan han dog!
          - Vad stod det i testamentet då?
          - "Ni ska få dåligt samvete allihopa, men ingen av er ska få ärva en krona av mig!"
          - Jaha? Jaa, han var visst livad värre på slutet, sa dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar