tisdag 14 februari 2017

2558/ Hum. Sista 2436 - 2457 borde förstås varit 2536 - 2557. Siffror bänglar till det.


2559/ ALLA MÄNNISKOR ÄR ILLEGALNA!


2560/ BOULEN. Pensionärernas förbannelse heter numera boule. Att rulla klot är lika meningslöst som att rulla tummar. Pensionärerna har gått från bingo till boule! Från dragspel till dansband! Från livet till graven!
     Men idag är senioruniversiteten en bättre symbol för pensionärslivet än den förbannade boulen.


2561/ Man kan aldrig få för många böcker, fast ibland kan man förstås få ont om plats.


2562/ - Han hade inte ens vett vara avundsjuk! Han var oartig värre!
     Att vägra vara avundsjuk är bästa och billigaste sättet att förolämpa andra.
          - Och dessutom vägrade han bli bitter! Fast jag sa åt han!


2563/ Jag tror inte jorden kommer att gå under mer än vanligt.


2564/ Men visst var det bängligt vara ung! Bland annat var man tvungen bestämma sig för vad man ville bli. Till sist bestämde jag mig för att bli, ingenting särskilt. Och så fick det bli. Har man bestämt sig, så har man. Och det visade sig vara ett bra beslut. Fast det visade sig först senare, när jag blev pensionär. Och nu är alla pensionärer, det vill säga, ingenting särskilt. Och jag var bäst förberedd av alla, eftersom jag var van vid att vara ingenting särskilt. Man ska inte summera karriären förrän den tagit slut, men då är det hög tid.


2565/ Men med tiden blev han kraftigt kufiserad.


2566/ Han tog delvis avstånd från rasism.


2567/ DÄCKARE.
     - Dom skulle låtit liket ligga kvar i biblioteket! Där låg det bra. Att börja blanda in verkligheten i däckarna kunde bara sluta illa.


2568/ Resa? Se med egna ögon? Uppleva på plats?
     Det enda han kom ihåg var tre timmars trängsel.


2569/ Men miljöpartiets naiva islamofjäsk blev i alla fall till ett lärorikt fiasko.


2570/ Reuterswärds hopknutna pistolpipa: Sånt som anses bra, men som man lätt ser är dåligt.
     Men det är klart, om det istället hade varit en gevärspipa kunde det kanske ha fungerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar