onsdag 22 februari 2017

2644/ - Nej tack! Jag har redan alldeles för många åsikter! Det blir så dammigt!


2645/ Jag är inte särskilt språkbegåvad. Men jag arbetar hårt för att försöka lära mig svenska.


2646/ Att påstå att IS inget har med islam att göra, är som att påstå att SS inte hade något med nazism att göra.


2647/ Dom säger alltid: "Jag vill inte leva i ett land som ditt-och-datt!" Men dom flyttar aldrig.


2648/ 72? År? Gammal? Jag? Jag är visserligen förvånad, men jag vägrar ändå att säga: "Det har gått så fort!?"


2649/ Jag har lyckats riktigt bra med att misslyckas. Förmodligen någon slags specialbegåvning.


2650/ Bara den som är död kan berätta hur det är att vara död. Men dessvärre är han tystlåten värre.
     - Hur känns det att vara död?
     - Känns och känns. Det känns inget särskilt.
     Det är nog bara en fördel att inte förstå döden.


2651/ Men, det räcker inte att vara en "minoritet", man måste vara en godkänd "minoritet".


2652/ Det är inte demagogerna som är problemet. Problemet är större, och värre, än så. Det är anhängarna som är problemet, och i värsta fall FOLKET. En diktator helt utan anhängare duger på sin höjd till hustyrann.


2653/ Att utvisa såna som ska utvisas anses vara väldigt elakt.


2654/ Mening? Meningar måste ge mening, annars blir allt meningslöst? Att uppföra en pampig meningsbyggnad, måste väl ändå anses vara väldigt meningsfullt? För annars, vet jag inte.


2655/ "Men har man tur är man bara disträ, och inte ett dugg dement! Men allt det där med demens och det kommer förstås att klarna av sig själv med tiden!"


2656/ Men när alkohol börjar bli både belöning och tröst är det dags att gå över till att tröstläsa böcker. Garanterat ofarligt.


2657/ "Nä, jag skäms aldrig över att vara svensk!  Bortsett från när jag av misstag råkar se en ÅSA-NESSE-film! Men det är ju ett extremt exempel!"




          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar