måndag 6 februari 2017

2496/ Att bli kränkt är en känsla, inget argument.


2497/ - Dom har förföljts i flera hundra år!
          - Är han så gammal?  Han såg inte ut att vara en dag över sjuttio!


2498/ Det är ingen merit att vara en minoritet. Nazisterna startade som en minoritet, men var inte  särskilt mycket snällare för det.


2499/ Jag är inte förtjust i medlöpare. Sen får dom springa åt vilket håll dom vill, och vara hur snabba som helst.


2500/ När man umgås med synskadade märker man hur ofta man använder ordet "se".


2501/ Varning! Kyrkogårdar kan få folk att tänka på döden! Och bli deprimerade till tusen! Eller rent av sjukskrivna! Därför måste alla kyrkogårdar krossas! För folkhälsans skull!


2502/ Men en gång sa hon faktiskt något klokt: "Ja, jag är ju så jävla dum!"


2503/ Den något nippriga "Free the nipple"-kampanjen: Genom att fästa uppmärksamheten på kvinnobröst ville man få bort kvinnobröstfixeringen.


2504/ Att tro att man själv kan bestämma hur andra ska se på en är i sanning en tro.


2505/ Att dra politiska slutsatser av mord är osmakligt. Och dessutom oklokt. Om du har rätt att dra politiska slutsatser av ett mord, har andra rätt att dra andra slutsatser av andra mord.


2506/ En extremt rätt-tänkande åsikt: - ALLA svenskar är kollektivt och retroaktivt ansvariga för ALLT vad Sverige gjort genom hela historien!
     - Klart du får skämmas. Om du så gärna vill. Men jag vägrar. Och jag bestämmer själv vad jag vill skämmas över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar