tisdag 21 februari 2017

2636/ VI MÅSTE VÅGA TALA OM FEGHET!


2637/ Reformism räcker bra. Revolution är att ta i så att inte bara byxorna brister.


2638/ Verkar som om det var bättre förr? Gikt, kokkaffe, och vinyl har visst kommit tillbaka?


2639/ Det var roligare att skriva förr. Men det blir bättre resultat nu. Och det kanske blir roligare i längden.


2640/ Marken gungar och står i. Vi har trampat ur barnskorna, vi har gått ur kyrkan, vi har glatt gått ur monarkin, och nu funderar en del till och med på att gå ur ur socialdemokratin. Hur ska det här sluta.


2641/ Jag tycker att jag börjar bli virrig, och jag vet inte ens om det är en fördel att det är jag själv som tycker att jag börjar bli virrig.


2642/ Att muttra surt är också en konstart. (Att muttra surt är kultur?)


2643/ RÄTTEN ATT...
     ... bära burka, bära kippa, bära vapen...att ha slöja, eller inte ha slöja...att amma offentligt, att inte amma alls...att vara tjock till tusen...att lämna cykeln olåst...att inte behöva låsa lägenhetsdörren...att helt kunna strunta i verkligheten.
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar