onsdag 23 september 2015

1656/ Enda medicin jag använder är Djungelolja.


1657/ Varning! Att ta religion på stort allvar kan allvarligt skada din hälsa!
(Gör istället som ärkebiskopar brukar göra:  Späd ut din religion tills du klart kan se botten!)


1658/ Bra med barometer. Nu behöver jag inte längre titta ut genom fönstret. Och dessutom står barometern alltid på OSTADIGT. Och det med rätta. Livet är ett påfallande OSTADIGT projekt.


1659/ Jag vill ha yttre ro för att i lugn och ro kunna bevara min inre oro.


1660/ "Jag vill tacka livet!"
          " Vill du det? Kan det bära sig. Men gärna för mig. Tacka på du bara. Kan inte göra någon större skada. Man får vara glad så länge du inte stämmer livet. Och kräver skadestånd på tusen-miljoner dollar."


1661/ Den som alltid struntar i vädret har alltid bra väder.


1662/ "Du kan ingenting ta med dig när du går."
          "Går och går. Det är ju då tågen slutat gå. Fast en del har då väldigt dyra gravar. Men ingenting är ingenting. Och det är inte mycket. Du kan inte ta med dig dina goda gärningar. Eller ens dina onda gärningar. Ingenting är ingenting. Allt och alla dör med dig. I alla fall för dig. Det spelar ingen roll vad du gör när du lever, när du väl är död. Så om du satsat allt på ditt arbete. Eller på din familj. På tjäna pengar, på samla ägodelar, välgörenhet, spel, kreativ verksamhet, missbruk, och vad det nu kan vara du satsat på. Ingen satsning är dummare än någon annan. Alla satsningar är lika dumma, när det är efteråt, och det är alltid efteråt, för den som är död. Alltid och länge. Det blir kanske som en tröst för många det där, vad vet man."


1663/ Men när jag sen blev less på att vara alkoholisthustru. När jag sa hon skulle skärpa sig. Börja jobba, och sluta schwamla. Upplevde hon det som ett stort SVEK. Som dom brukar göra. Banalt till tusen, men det är ändå kul att man fått vara med och uppleva det.


1664/ Sex = Kärlek! Påstår porrproducenten. Och den liberala Bibeltolkaren. Men Jesus fnyser så det hörs ända hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar