måndag 30 mars 2020

3348/
     Gårdagens böcker har inte dagens åsikter. Och dagens böcker har inte morgondagens åsikter.
     Men märkligast av allt är att det idag finns såna som är förvånade och upprörda över detta.

3349/
     "Det är kul med katastrofer! Äntligen händer det något!  Äntligen lite spänning i mitt tråkiga liv! Och det där med att ALLA drabbas känns rättvist värre!"

3350/
     Att alltid vilja veta vad Alla Andra gör är ett trevligt sätt att bli vansinnig.
    Eller:
 Att alltid vilja veta vad Alla Andra gör är att vara medberoende.

3351/
     En cyklist klagar alltid på motvind. Men aldrig på medvind. Medvinden har man skapat själv, men motvinden är skapad av De Onda Makterna.

3352/
     Att vara analfabet är att ha en specialbegåvning. Som inte är särskilt efterfrågad på arbetsmarknaden. Men analfabeter är glada ändå.

3353/
     Baksmällans fantastiska förmåga att bara ta fram det negativa i tillvaron?! Hur bär han sig åt egentligen!?

3354/
     "Telefonväkteri är det värsta jag vet! Men sen hörde jag en som sa man inte behövde lyssna på dom! Det tyckte jag var bra sagt, det hade jag aldrig kommi på själv!"

3355/
     Man åldras. Man blir äldre. Man börjar uppskatta Art Tatum.
     Fast bara för man tycker han är en fantastisk pianist, behöver man förstås inte tycka han är bra?
     Så lätt slipper man inte undan med musik. men om man någotsånär kan låtarna han broderar på brukar det mesta slinka ner, för annars blir det mest bara pianosurr.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar