onsdag 25 mars 2020

3303/
     Är det verkligen en skriande orättvisa att inte alla kan försörja sig på sin idrott?
     Eller försörja sig på sin idioti?
     Varför ska någon alls kunna försörja sig på sin idrott?
     Varför ska då inte alla kunna försörja sig på allt?
     På sitt skrivande, målande, malande. talande, eller sin stora förmåga att vissla med bara en arm?

3304/
     Hon fick fyra dödsrunor. Samtliga positiva. Förstås. Men vad hjälpte det. Dödsrunor har en irriterande ovana att anlända till platsen först när det redan är för sent. Och inte ens den mest positiva dödsruna man bara kan tänka sig hjälper ett dyft mot döden.
      Och "dom över död man" har betydligt kortare hållbarhet än man trodde förr.
      Dödsrunor är kanske snarare som "trappkvickheter"? Det vill säga, en smart formulering som man kommer på först efteråt, när man redan är nere i trappen och på hemväg från festen?
     "Hans dödsruna var ett dräpande svar!"
      - På  vad? På hans liv, är jag rädd, det kommer alltid att finnas såna som kommer för sent, även om döden själv kanske kommer för tidigt.
     - För tidigt för vad?
     - Det sa han inte.

3305/
     - Är det inte lika bra att strunta i klimatet när det ändå är det man gör?
     - Är inte det att göra det lite för enkelt för sig?
     - Det hoppas jag verkligen att det är.

3306/
     Jag tycker att det är rätt obehagligt att folk så lätt byter åsikt till rätt åsikt. Det får mig att misstänka att folk precis lika lätt skulle kunna byta tillbaka till fel åsikt. Alltså, när fel åsikt åter har blivit rätt åsikt.
     Jag tror mer på den som behåller fel åsikt, än den som nybytt till rätt. Någon jävla  kärna ska det  finnas i folk.

3307/
     - Att lyssna är en sak, att tro på det man hör en annan.
     - Skulle man inte kunna tänka sig en medelväg?
     - Hur skulle den se ut?
     - Ja, den kanske inte skulle bli asfalterad, och det, men ändå, vad är det för fel på grus, är vi inte alla lika?
     - Det är vi naturligtvis inte.
     - Jag visste att det var någon hake.

3308/
     Jag nöjer mig med en enda person i min kritiska massa. Det där med masshysteri har aldrig varit min hobby.

3309/
     Men idag spelar hållbarheten inte längre så stor roll som den gjorde igår. Exempel: Min förra grammofon höll i trettio år. Och det var bra gjort av han. Men om min nuvarande grammofon håller i tjugo år bör det räcka min livstid ut. Gamlingar behöver inte vara så himla petnoga med sin hållbarhet.

3310/
     De Goda Krafternas ( DGK) fria bibeltolkning: "Du skall icke hava andra åsikter vid sidan av mina fina!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar