söndag 29 mars 2020

3339/
     "Men sen reste jag runt i skolorna och berätta om mina erfarenheter av att vara korkad! Och eleverna lyssna hur snällt som helst, och lova att inte göra om det! Om jag kan hindra en enda elev från att bli korkad, har mitt liv varit meningsfullt värre!"

3340/
     Han var inte tatuerad.
     Han hade ingen diagnos.
     Han hade inte en chans.

3341/
     Hon dog av rökning, han dog av mat, men sen var det en där som inte hade någon ursäkt alls.

3342/
     Döden är livets pyspunka.
     Eller, är han verkligen det?
     Är det inte snarare ålderdomen som är livets pyspunka?

3343/
     Att säga "alla" är alltid att säga ingenting.
     "Alla" har aldrig funnits, och kommer aldrig att finnas, men det där vet förstås alla.

3344/
     Klasskamp är hets mot folkgrupp.
     Men det finns ju många som är mycket för det där med hets också.

3345/
     Såna som låter SOM OM dom säger något vettigt, men utan att någonsin göra det.
     Jag skulle kunna ge många exempel, men många exempel är tyvärr ganska elaka.

3346/
     - När är klimat-rädslan här på allvar?
     - Lätt! När "kustnära" hus blir billigare att köpa än andra hus!

3347/
     Den som vill ha beröm för sin diagnos har redan dukat under för sin sjukdom.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar