fredag 20 mars 2020

3268/
     "ÄNDÅ INTE" vore väl en bra titel? Men till vad? Men man ska väl ändå inte behöva haka upp sig på småsaker.

3269/
     "Man får ju skämmas ögona ur sig! Men jag har ändå inget annat göra, så nog har jag tid ställa upp och skämmas ett tag!"

3270/
     "Varför ständigt prata persilja när man lika gärna kan dilla?" sade eko-bonden sakkunnigt, för att inte säga knipslugt.

3271/
     Börjar luta åt att man kanske ska sprida ut sig sen? Och strö ut sin aska på något trevligt ställe? Men havet tycker jag nog är att ta i? Havet känns onödigt stort och vått, jag tror jag håller mig på jorden sen också.

3272/
     Att vara nervös inför en resa är halva nöjet.  Ja, just att vara nervös är ett väldigt underskattat nöje. Den som inte har vett att vara nervös vet ingenting om verkligheten.

3273/
     Det som är föråldrat är ofta intressantare än det närsynta nuet. Gamla böcker, gamla filmer, gamla åsikter. Det är distansen som susen gör, tror jag, nuet kan vara väldigt påträngande ibland.

3274/
     Att säga att andra inte är roliga är ett vanligt men tråkigt sätt att försöka demonstrera sin egen rolighet.

3275/
     "Jag tror inte att Naturen är särskilt vis!  Men om han verkligen är det, borde det nu vara dags dra igång en sju-jävla-helvetisk farsot! Som utrotade sådär, mellan tummen och pekfingret, åttio procent av människosläktet! Till exempel skulle en uppdaterad digerdöd sitta bra! Eller i varje fall en hyfsad spansksjuka! Det skulle Klimatet uppskatta! Jo, att Klimatet skulle bli glad till tusen, det vet vi alla! Men som sagt, särskilt vis tror jag nu inte att Naturen är. Men vi får väl se. Naturen kanske har något nytt litet listigt jävelskap i beredskap bakom ryggen på oss?"

3276/
     Enklast blir väl att sjukskriva alla svenskar? Och sen får alla, som av någon konstig anledning känner sig friska, ansöka om tillstånd att få vara frisk på en särskild och jävligt krånglig blankett. Alla ställer upp sig solidariskt på en lång och sjuk rad. Hälsan tiger still, nej han ska helt hålla käft! Och sjukskrivning skall bli det nya sunda.

3277/
     Som sagt: Om en varm sommar bevisar något, måste väl en kall sommar bevisa motsatsen? Men så enkelt är det inte! Vill man ha bevis finns det alltid väder att ta till! Och skulle inte vädret räcka till så finns det alltid bränder! Ingen risk att man ska behöva ta det kallt. Så det är bara att elda på, det är bara veklingar som tar det kallt, och att ta det lugnt är idag att vara hysterisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar