lördag 21 mars 2020

3278/
     Dagen efter: Fel låt vann, fel lag vann, fel folk vann, fel fisk vann!
     Och så det sedvanliga sura surret: "Folket röstar som det vill - men i skallen står det still!"
     Om det är så många fel på den som vinner, huru många fel skall det då icke vara på den som förlorar?

3279/
     Om det bara ska stå på min gravsten att jag är död, kan det lika gärna stå ingenting alls.
     Bättre än så borde man kunna få till det, hitta på nå kul!
     - Nå kul? Ja, va ska ja dra till med?" Tänk att det var här man skulle hamna till slut!" Va tror du om det?
     - Värre har man hört.

3280/
     När dialogen är död är personen död även om personen lever.

3281/
     Barndomen och det? Hellsing? Enda jag minns av Hellsing var en konstig visa om en otrevlig och trekantig gubbe som trängde sig in i köket. Alltså inget för barn. Lika lite som "Alice i underlandet". Det vore kanske bättre om barn fick bestämma vad som passar för barn? Men det skulle kanske bli för bängligt för dom

3282/
     Tänk alla dom här som tror dom ska komma till paradiset! Tänk vad snopna dom ska bli när dom upptäcker att dom inte har kommit nånstans alls!

3283/
     Damfotboll är apartheid, och elitidrott strider mot allas-lika-värde, och fattar man inte det fattar man inte mycket.

3284/
     EU-valet: Jag deltog men jag röstade blankt nej till illusionen om påverkan utanför nationsgränsen.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar