måndag 23 mars 2020

3285/
     Barkbröd bör väl ha varit fiberrikt värre?

3286/
     Hoppa av ekorrhjulet! Bli pensionär! Bli lycklig!

3287/
     "Förr var man int mycke för de här nya me ventilation å de! Frisk luft fick vackert hålla sig utomhus där den ändå inte gjorde någon större skada!"

3288/
     Man lär sig nya saker varje dag. Och glömmer bort dubbelt så många. Det är mysigt att åldras.

3289/
     - Jag tror jag kan säga att jag egentligen aldrig ville ha något riktigt yrke? Eller någon egen familj? Men vad ville jag då egentligen? Det tror jag inte att jag kan säga.

3290/
     Nu är man gammal nog för att komma ihåg hur det var när man alltid var yngst.

3291/
     Men, kanske att man ändå inte ska underskatta Naturens stora slughet?  Antibiotikaresistensen kanske kan bli vår tids Digerdöd? Vore ur klimatsynpunkt väldigt praktiskt. Den som överlever får se.

3292/
     "Det va ett rent under att jag inte dog!  Fast det gjorde jag kanske?  Det är bara det att jag inte märker nån större skillnad?"

3293/
     Att angripas av troll bevisar inte att man själv inte är ett troll. Även troll angrips ofta av troll, läste jag för många år sedan i en tjock sagobok som hade bilder och allt som bevis.

3294/
     Små barn tar betydligt större plats än dom förtjänar.

3295/
     Man inrättade ett reservat för såna som inte ens tålde att höra ordet "nogor".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar