onsdag 22 juni 2016

2230/ På dårhuset tänker man ofta fritt men sällan rätt.


2231/ Rock-Ragge sjöng inte på svenska. Och inte på engelska heller. Han sjöng på råckenrållska.


2232/ En pensionär som gnäller på att pensionärer alltid gnäller har faktiskt en poäng.


2233/ Det handlar inte om att vara perfekt, utan om att vara perfekt i princip.


2234/ Folk i allmänhet är inte särskilt allmänbildade.


2235/  - Ett tredje kön? Inte för mig tack! Det räcker så bra med två kön för min del!


2236/ Monoteism anses allmänt vara finare än polyteism. Och finast av allt bör då bli att inte ha någon gud alls. Den så kallade "religiösa nollvisionen".
     Fast alla religioner har förstås samma gud, nämligen en obefintlig sådan.


2237/ Antingen är man för likalön, eller så är man för att någon ska ha lägst lön. Eller pension. Eller så är man mest för att surra.


2238/ Den som lider av att vara  registrerad vet inte mycket om lidande.
     - Och vad sysslar du med då?
     - Jo, jag sitter här och lider!
     -  Och vad lider du då av?
     - Jag lider av att vara registrerad!
     - Ujujuj! Stackars dig!


2239/ Glädjedödare uppskattas inte alltid efter förtjänst.
     Testa till exempel att säga: "Det är sannare att säga att svenska pensionärer har det bra - än att säga att svenska pensionärer har det dåligt!"
     Nå? Blev du populär bland pensionärerna?
     Att sabotera andras gnällglädje är ett allvarligt angrepp på andras integritet.


2240/ Nej. Jag tycker inte om att resa. Men å andra sidan tycker jag väldigt mycket om att inte resa. Det jämnar alltså ut sig. Tänk vad världen ändå är vist inrättad! Undrar vem i all världen det är som ligger bakom?


2241/ En sten är, alltså, inget argument. Men det är inte en tårta heller. Undrar om inte ett bra argument är det bästa argumentet? Eller är det jag som är extrem?


2242/ När man börjar tycka synd om Sture Bergkvick är det dags att försöka stoppa empatiflödet.


2243/ Argument: "Bra med höga riksdagsmannalöner - för annars kan dom bli korrumperade!"
     Det är, med andra, ord bara fattiga som kan bli korrumperade?


2244/ Men! Det finns alltid glädjeämnen! Tänk om man till exempel säkert vet att man snart ska dö! Tänk vad roligt det då ska bli att riktigt kunna snoppa av tandhygienisten!
     ("Du kan stoppa upp din jävla tandtråd osv"!)


2245/ - Byggt upp det här landet? Jag? Nja, det var då det lilla! Jag har varit lat hela mitt liv!


2246/ VÅGA VÄGRA VARA UPPRÖRD!
     Den som reagerar snabbt, reagerar ofta fel. Livet är ingen bordtennismatch.


2247/ "Tänk om bara allt otäckt PRIVAT försvann!  Då skulle ropen skalla: ENBART KOMMUNALA VÅRDSKANDALER ÅT ALLA! Och gu va ja sku bli lycklig!"


2248/ Personangrepp är den populäraste och dummaste debattformen.


2249/ Jag drömmer om ett samhälle där INGEN har lägst lön! Eller lägst pension! Då skulle samhället bli mysigt värre! Vilken dröm! Och jag vet inte ens om det är en mardröm.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar