onsdag 8 juni 2016

2128/ På den tiden, då det var förr. Då bilisterna trodde sig vara TRAFIKEN, och socialdemokraterna trodde sig vara REGERINGEN. Då man rökte, då man hade hatt, då man visste hut, och  då man rent allmänt var som folk.


2129/ Förträngda minnen 1/ "Eftersom jag inte kommer ihåg ett dyft, har det uppenbarligen hänt något hemskt!"
     2/ "Eftersom jag inte kommer ihåg ett dyft, har det uppenbarligen inte hänt något särskilt!"


2130/ Förr fick svenska sångfåglar det utländska språket att låta svenskt. Nu får de svenska sångfåglarna det svenska språket att låta utländskt.
     Och jag vet inte vem av dom som är värst.


2131/ Religionskritik? Varför kritisera sånt som ändå bara är påhitt? Lika meningslöst som att kritisera tomtar & troll.


2132/ Konstigt att något så konstigt som fängelser fått finnas så länge?  Kom dom verkligen inte på något bättre? Tydligen inte. Men vad ska man då sätta istället, som den dumma frågan brukar låta?
     Inte vet jag. Men att man alltid ska isolera kriminella från andra kriminella tror jag är en bra början.


2133/ Vetenskapen har inte alla svar, men  religionerna har hur många svar som helst, man blir trött bara av att lyssna på dom.


2134/ Ur miljösynpunkt är även den dummaste cyklist klokare än den klokaste bilist.


2135/ Tyvärr oroar jag mig inte för sjukdomar, utan jag räknar kallt med sjukdomar.


2136/ Man är rädd för att folkföraktet ska sprida sig till folket.  Man litar inte på folket. Man anser att folket är korkat. Och därför är man rädd för att folket ska drabbas av folkförakt. Alltså då, en ful form av folkförakt. Inte den egna, liksom lite finare formen.


2137/ Dom ville ha ett mångkulturellt samhälle.
          Och dom fick ett mångkulturellt samhälle.
          Och nu är dom lyckliga till tusen.
          Det är inte alla som får som dom vill.


2138/ Den där ilningen av total meningslöshet? Som man får akta sig för. Eller som man får lära sig att leva med. Och det är ganska meningslöst att argumentera. Det lönar sig ända inte att säga emot han. Han har ju rätt. På sitt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar