tisdag 21 juni 2016

2213/ "Äsch! Lite registering ska väl en karl tåla!"


2214/ Man ska inte slösa bra satir på dåliga människor.


2215/ Att ständigt vara påpassad och uppassad skulle inte passa mig ett dugg.


2216/ Att skattehöjningar alltid ledde till större lycka för alla var en självklarhet.
          Att få denna självklarhet krossad var inte roligt.
          Många har ännu inte förlåtit skattekrossarna.
          Att krossa andras drömmar är oartigt.


2217/ Visst hade jag ögonen & öronen med mig redan som barn & ungdom. Men jag drog inga slutsatser. I varje fall inga verbala slutsatser. Jag bara noterade. Inte så bara. En bra början.
     Att bli vuxen är just att dra slutsatser. I ord.
     Men eftersom inte alla slutsatser är trevliga blir det ibland otrevligt att bli vuxen.
     Så många väljer bort att bli vuxna.
     Man förstår dom.
     Men det hjälper inte.


2218/ Eftersom jag ofta drömmer om att jag inte hinner, bör HAN HANN! bli bra på gravstenen.


2219/ Att känna sig frisk, fast man är sjuk, är att föredra framför att känna sig sjuk, fast man är frisk.
    Och att fatta detta är ett friskhetstecken.


2220/ Varför läsa hans tråkiga böcker, när man lika gärna kan läsa om hans roliga liv?


2221/ Har lika svårt för det-är-synd-om-pensionärer som för det-är-synd-om-Norrland. Kan gå med på att det-är-synd-om-såna-som-ständigt-gnäller. Men inte synd-om-dom-på-det-sätt-dom-själva-tror.


2222/ Tyvärr kan gamla dåliga filmer bli bättre av att få färg.


2223/ Ålderstecken: Börjar uppskatta Benny Goodman. Finns det något lika bra dödstecken?


2224/ "Folk ska inte vara så förbannat kära! Det slutar bara med tandlossning!"
     (Om du förklarar förstör du formuleringen.)


2225/ Varför är det bara bakterier och råttor som blir immuna mot gifter? Vad är det egentligen för fel på folk?


2226/ Att älta gamla oförrätter kan bara leda bakåt.


2227/ VÄGRA VARA UPPRÖRD!


2228/ Rojalism är inte vår värsta, men vår vanligaste, vidskepelse.


2229/ Svepande omdömen: "Jag tycker inte om osv!" måste brytas ner till detaljnivå för att bli  någotsånär meningsfulla. Slutsats: Sveperi är svammel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar