torsdag 9 juni 2016

2139/ När Någon säger: "Jag vet att jag har mina fel!"
          Menar Någon: "Men jag vet att alla andra har flera fel än jag!"


2140/ Kärleken är blind, döv, samt saknar tyvärr ofta luktsinne.


2141/ Men? Om Buddy Holly inte dött? Hade han då varit Paul Anka idag?


2142/ Bokreklam: "Att läsa är att resa."
          Fast borde vara: "Att läsa är att slippa resa."


2143/ En religion som påstår att alla andra religioner är precis lika bra är en påfallande poänglös religion.


2144/ Fördelen med Uppsala är att man kan bo här hur länge som helst, utan att behöva bli Uppsalabo. Man kan bo här på inre distans.


2145/ - Jag hatar att resa!
          - Men du reser ju varje år?
          - Man måste veta vad man hatar! Annars blir det bara slams!


2146/ Fördelen med julen är att den får många familjer att inse sina välförtjänta fiaskon.


2147/ - Idrott är kultur! Kasta ut poeterna från akademin! In med släggkastarna istället! Och alla kommer att bli glada! Alla, utom kanske poeterna! Men poeter skriver ändå bäst när dom mår som sämst!  Det där känner alla till! Idrott är kultur! Och sport är nästan lika bra!


2148/ Dubbelmoral och dubbelt medborgarskap är samma sak.


2149/ Lutfisk är minst lika oätligt som surströmming, men på ett annat sätt.


2150/  Många tycks tro att en önskelista är samma sak som samhällskritik. I värsta fall har dom rätt.


2150/ Jag är på min höjd halv-gaggig: Jag glömmer ibland att slå på spisen, men däremot är jag väldigt duktig på att stänga av den. Och tänk all ström man spar!


2151/ Han tog inte ens bagateller på allvar. Och gu att dom vart arga på han! Arga till tusen.  Fast så många var dom väl inte. På sin höjd en handfull. Om ens det. Men det räckte bra. Tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar