torsdag 16 juni 2016

2201/ "Barnen är framtiden!" sa pedofilen med ett snett leende.


2202/ För att kunna svära i kyrkan, måste man först uppsöka kyrkan. Då är det väl enklare att strunta i kyrkan? Svära kan man väl lika gärna göra hemma?


2203/ Har du ett eget liv, behöver du inget nöjesliv, och om du är rolig själv, slipper du roa dig. Det finns många fördelar med ett glatt humör, när man börjar tänka efter, även om det förstås kan vara motigt i början.


2204/ Det var på den tiden då man hade mjölkpallar. Och då man hade bioaffischer på mjölkpallarna. Och på affischerna hade man alltid Alan Ladd.


2205/ "Evigt liv?"
     - Jo, jag tackar jag! Sannerligen säger jag eder: Det låter som ett fantastiskt bra erbjudande! Men minst lika sannerligen säger jag eder: Erbjudanden som låter för bra för att vara sanna, äro icke sanna! Och detta gäller sannerligen all reklam man får hem i brevlådan!


2206/ Jag tror att tiggarna skulle trivas relativt bra med relativ fattigdom. Och jag är inte ens säker på att dom skulle fatta att det var fattigdom.


2207/ Visst är det bra med svaghet, men det måste vara svaghet med viss måtta. Ett samhälle bestående enbart av svaga, skulle snart bli ett svagt samhälle. Svaga har ett påfallande starkt behov av ett starkt samhälle, vårt förakt för styrka är inte att leka med.


2208/ Stenkastning har blivit en populär hobby, inte minst bland många ungdomar. Fichtes kända: "Mina herrar! En sten är inget argument!" har inte riktigt gått hem hos den aktuella ungdomsgruppen. Kanske beroende på att kunskaperna i det tyska språket inte är fullt så utbredda som man skulle kunna tro i vårt mångkulturella land? Eller så finns det någon annan förklaring. Eller ingen förklaring alls.
     Kan det kanske ha med religion att göra? Bibeln har ju en hel del att komma med när det gäller att kasta sten på folk. Vad var det han sa nu igen: "Den av eder som saknar synd skall kasta första bästa sten han hittar!" Eller något åt det hållet.
     Men då bör det väl snarast vara dags att vallfärda till dessa utsatta områden, eftersom där tydligen finns massor med människor som saknar synd? Jag menar, dom kastar ju sten, eller hur?
     Men att sakna vett är värre än att sakna synd.


2209/ "Surt sa Räven om rödvinet!" Forskningen har nämligen visat att rävar föredrar rosévin.


2210/ Bara trollkonstnärer borde få använda ordet MAGISK.


2211/ Tänk jämställdhet! Ett svenskt landslag! I fotboll! Bestående av fem män och sex kvinnor! Kvoterat och klart! Då skulle sannerligen jämställdheten få kosta! Ja, låt han kosta bara! Det är han värd! Lite kvotering ska väl en karl tåla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar