onsdag 28 oktober 2015

1810/ Man blir inte mogen, man blir inte trygg, man blir senior, man får vara nöjd.


1811/ När man inte längre litar på varandra kan inget längre misslyckas, i varje fall inte oväntat.


1812/ Såna som anser sig ha levt DET RIKTIGA LIVET är alltid pigga på att anklaga Alla Andra. Som alltså inte levt DET RIKTIGA LIVET. Slutsats: Det verkar inte vara särskilt roligt att leva DET RIKTIGA LIVET? Eller ens särskilt lärorikt? "Surt sa Räven!" surt om DET RIKTIGA LIVET, och ibland har även Räven rätt.


1813/ Redan August Blanche klagade över att det inte längre fanns några "original". När fanns då  alla dessa "original"? Trias, jura, krita? Tertiär, kvartär? Kambrium, silur, filur? Eller bara: Förr?


1814/ Svårast av allt: Hur skydda folk mot deras egen dumhet, utan att på kuppen göra folk ännu dummare?


1815/ Om du störs av att höra argument mot abort, tror jag inte att abort är något för dig. Och om du tror att svåra frågor är lätta att lösa, tror jag att dina lösningar är felaktiga.


1816/ "Om bara Tage Danielsson fått leva! Vad hade inte han kunnat uträtta idag!?"
Tja. Han hade väl uträttat ungefär samma som igår. Tidstypiskt politiskt allmängods i trivsam förpackning. Den som var ofarlig igår är nog lika ofarlig idag. Och lika trivsam.
     "Man-ska-va-snäll-mot-invandrare-minoriteter-och-uländer-för-annars-är-man-elak-men-man-ska-inte-vara-snäll-mot-kärnkraften-eller-påven-men-miljön-ska-man-vara-jättesnäll-mot-för annars-kan-det-sluta-jätteilla-men-sossarna-var-förstås-bättre-förr-och-personligen-ogillar-jag-tortyr-och-elaka diktatorer-och-föredrar-fred-framför-krig-och-orättvisor-tar-jag-avstånd-ifrån-och-där-viker-jag inte-en-tum-för-den-som-är-snäll-mot-orättvisor-är-rätt-elak-och-det-står-jag-för."


1817/ Att sparka på den som ligger är ett effektivt sätt att få den slött liggande att äntligen resa sig.


1818/ Men idag nöjer jag mig med "Den lilla dammsugningen!" Det vill säga, idag plockar jag bara upp själva dammråttorna där dom lagt sig till ro. I svåra fall lyfter jag upp dammråttorna i svansen trots deras protesterande pip. Men, vad bryr jag mig om råttpip, här ska dammsugas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar