tisdag 13 oktober 2015

1783/ Hålla huvudet kallt, men samtidigt vara en varm person. Och detta utan tillgång till termometer.


1784/ Björn-Erik Höijer? Författare som försvunnit? Extremt ojämn? Skrev han något bra efter femtiotalet? Eller är det snarare en geografisk skiljelinje? När han övergav Norrbotten blev språket stelt och snabbt föråldrat?


1785/ Bekvämare få skäll av tandhygienist en gång om året, än att pyssla med tråkig tandvård vareviga dag.


1786/ Att flytta ihop är ett bra sätt att börja glida isär.


1787/ "Va ska vi upp i rymden å göra?"
          "Nå, va ha vi på jorden å göra?"


1788/ Att engagerat försvara egna åsikter är ett bekvämt sätt att slippa lyssna på andras.


1789/ Med åren hade hon lärt sig hur hon skulle agera för att kunna vara helt säker på att alltid bli övergiven.


1790/ Jag blev själv aldrig lurad av MAOISMEN. Men jag kom för nära för att tycka att det var trevligt. Vill man verkligen tro, är man tydligen villig att tro vad som helst. Jag klarade mig genom att min vilja till tro var mycket måttlig. Hade aldrig några problem med att inte tro på kristendomen, trots den bedövande, och bedrövliga, propaganda vi utsattes för på femtiotalet. Men när man sluppit kristendomen, varför då genast gå och bli maoist, vore väl vettigare ta det lugnt ett tag med tro och det? Men! Dom trodde inte det var tro, dom trodde det var VETENSKAP. Men. Det var det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar