fredag 2 oktober 2015

1727/ "Men gu va folk är snälla!" sa Alla.
           "Men gu va folk är lättmanipulerade!" sa Han.


1728/ Men. Många svenska män förstår inte vad jag säger. Så vad kan jag begära av utländska kvinnor.


1729/ "Egendom är stöld." Visst. Framförallt stöld av tid. Ägande stjäl mer tid än ägande ger.
          "Gäller det även så kallade arbetsbesparande maskiner?"
          " Är det stöld så är det stöld."


1730/ Jag är intresserad av tidningar. Men inte av nyheter. Och jag är katastrofalt ointresserad av katastrofer. Du kan aldrig dubblera döden. Eller multiplicera. Döden är alltid individuell. Det finns inga kollektiva katastrofer, bara individuella.


1731/ Problemet är inte att många är ONDA, eller GODA, problemet är att många är lättledda.


1732/ Tyvärr: Antingen tokiga eller tråkiga. Eller både och. En populär kombi.


1733/ Men! Att laga andras punkteringar är en intim aktivitet, som tyvärr ofta kan leda till att du även får andras psykiska punkteringar på halsen! Laga därför aldrig andras punkteringar! Du kan lätt själv drabbas av psykisk pyspunka! Låt experterna laga! Experterna är specialutbildade på att suveränt kunna strunta i andras problem!


1734/ Den som inte står ut med massmediatjatet om JULEN är sannerligen inte fri från julen:
          - Är det jul säger du? Hade dom inte det förra året också? Jaja? Vad ska dom hitta på nästa gång? Nä, jag märkte ingen skillnad. Precis som vanligt. Jämna plågor. Inga problem.


1735/ Om man vill vara stabil på insidan kan det vara klokt att inte nöta på utsidan.


1736/ Jag har märkt att jag har bättre minne än många andra. Men det kan bero på att jag har färre minnen att hålla reda på. En del drar på sig minnen något rent förbenat.


1737/ En bra man. Men dålig på att ragga. Så det var aldrig någon som insåg att han var en bra man. Sånt är sorgligt. Sorgligt värre. Men vanligt. Vanligt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar