onsdag 21 september 2022

 6435/

Men om man nu nödvändigt måste hata minst ett politiskt parti? Väljer jag nog NYANS. Som så käckt tänker bekämpa yttrande-och-tryckfrihet. Men eftersom jag inte tror att NYANS kommer att lyckas särskilt bra med sitt ambitiösa projekt nöjer jag mig med att hata med måtta. Bara hata sådär lite lagom.


6436/

Det är ingen som bryr sig ett dugg om det jag skriver. Där hade jag i alla fall tur.


6437/

Såna som anser att USCH! och FY! är starka och intellektuella argument.


6438/

Hon upptäckte / Till sin stora fasa / Att det faktiskt fanns politiska partier som hon ogillade / Och värst av allt var väl att det tydligen var fullt lagligt / "Jag vill inte leva i ett sådant samhälle!" sa Hon / Och dog på fläcken.


6439/

Klimat-hotet? / Visst / Men den märkliga, och mycket vanliga, förmågan att både tro / Och inte tro / Samtidigt / För att inte säga simultant / "Visst-visst!" / Men ändå: "Jaja! Det kommer nog att ordna sig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar