fredag 23 september 2022

6445/

HYSCH-HYSTERI: "Men jag tror nog ändå  jag väntar ett tag med att bli hysterisk? Om du inte tar illa upp? Så får jag se sen om, och när, det blir dags för mig att släppa fram full hysteri! Ska vi säga så? I alla fall så länge?" /  GÄRNA HYSTERI - MEN MED FÖRNUFT / - Måste ni nödvändigt vara hysteriska båda två?  Räcker det inte om en av er är det? En i taget, så ni får vila upp er lite mellan varven? / Lite åt folie á deux-hatt-hållet till / Tycker jag nog / Spar din hysteri tills den verkligen behövs/ Slösa inte bort bra hysteri på tidstypiskt tjafs /Jag ser ingen större anledning till att bli hysterisk redan idag/ Även om det kanske kan vara trevligt att liksom ligga i framkant/ Hur man nu gör när man ligger där.


6446/

"Men alla vet väl mycket väl innerst inne vad som avses med alla-människors-lika värde?! Med det avses helt enkelt att man ska vara jättesnäll mot bögar och invandrare! Ska det vara så svårt att fatta!?"


6447/

Islam stannade i växten och är idag där Sverige var på 1600-talet: "Klart man ska slå ihjäl religiöst oliktänkande! Hur skulle det annars se ut?"


6448/

Istället för att erkänna ett farligt fiasko kan man i gengäld bli väldigt arg på alla som påpekar fiaskot.


6449/

Man BORDE kunna erkänna sitt fiasko. Men BORDE är ett mycket sällsynt ord i det vackra svenska språket. Och tänk då på hur sällsynt  ordet BORDE då BORDE vara i den verkliga verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar