tisdag 20 september 2022

 6430/

"Jajamen! Nu blir det stöveltramp till tusen! Sanna mina ord! Himla tur jag hann laga mina stövlar med silvertejp! Nu får jag vara med och stövla med alla andra!"


6431/

Repris: Ingen blir bättre av att sitta i fängelse. Och ingen blir bättre av att inte sitta i fängelse. Verkar väl som om det där med fängelser jämnar ut sig? (Men ändå: Det BORDE finnas något bättre än fängelser. Men BORDE är förstås alltid ett svårt ord att förverkliga.)


6432/

- Jag vägrar vråla VARGEN KOMMER! Förrän vargen står i farstun. Och fram till dess kommer jag dessutom att tro att vargen är en hund. Men det är nog illa det.


6433/

Jo / Helt klart att man börjar bli glömsk / Hoppas det är en fördel att man märker det själv / Så länge man kommer ihåg att man är glömsk är det ingen större fara / Kanske / Och hit hör förstås också: "Hellre disträ än dement! Om katten själv får välja!"


6434/

Jag har  svårt för att i förväg veta när jag har fel. Men å andra sidan har jag lätt för att efteråt inse att jag hade fel.  Alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar