måndag 16 maj 2022

 6265/

"Never trust a horse over thirty!" (Roy Rogers?)


6266/

- Har du humor?

- Jajamen! Men tyvärr aldrig när han behövs som bäst.


6267/

Att upptäcka. Och erkänna. Att man varit en idiot. Och inte en idealist. O vilken fasa.


6268/

- Livets vanligaste och allvarligaste biverkan är döden!

- Det säger ju alla.

- Och jag instämmer med föregående talare.


6269/

Att helt enkelt bara rycka på axlarna / Och inte bry sig ett dugg / Är idag en bortglömd konstart / Idag väljer alla att bli kränkta istället / "Den svalkande likgiltigheten" har helt kokat bort.


6270/

Han ansågs vara lovande av Alla / Men Han lurade Alla / Han lovade absolut ingenting / Och Han hade inga som helst problem med att leva upp till sina löften.


6271/

DOM ÖVER DUM MAN:

"Det är bara Dom Andra som dör!" Försäkrade Han. Och Han hade förstås helt rätt. I alla fall ett tag.


6272/

Jag kollade kostymen. Från 1963. Och jodå. Den klarar minst en begravning till. Tack vare pandemin.


6273/

"Jo jag äter mat så gott som varje dag. Men det betyder ändå inte att jag ser mig själv som särskilt matintresserad."


6274/

"Ja. Jag skulle väl säga. Att i mitt nuvarande liv. Är alkohol ganska  viktigt. Men väldigt ovanligt."


6275/

"Livet är både bängligt och rackligt!"


6276/

Ett bra sätt att få bra service är att alltid verka vara ännu äldre och dummare än man egentligen är.


6277/

En religion som inte tål kritik är en känslig och svag religion som uppenbarligen inte stöds av någon Gud.


6278/ 

Också ur gammal amerikansk långfilm: "Du är från Minnesota, och du heter Nielsen, är du möjligtvis svensk?"

"Jag är amerikan!" svarar svenskättlingen stolt, eftersom det här var under kriget. Och att  svenskättlingar ska ha danska namn är självklart i amerikanska långfilmer.

6279/

"Hum? Tjuven var alltså ung? Och hade huvtröja? Hum? Då bör det väl ha varit en svensk akademiker? Jag skulle gissa på en docent!" Sa den rutinerade polisen.


6280/

Det finns många bra författare man aldrig hört talats om. Men det finns ännu fler dåliga författare man alltid hör talas om.


6281/

Framgångsrika befrielserörelser som sällan lives happily ever after.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar