lördag 21 maj 2022

 6321/

Man skriver ner tankar som återkommer, irriterar och stör / Så blir man av med dom /Och på samma sätt gör man med människor som återkommer, irriterar och stör/  Man skriver ner dom / Så försvinner dom snart.


6322/

Om en "same" gifter sig med en "svensk" / Måste "svensken" städse be om ursäkt för att "svenskarna" förr förtryckte "samer" / Och om inte i praktik så i alla fall i princip / (Säger du "strukturer" slår jag ihjäl dig och det med rätta) / Ett sådant äktenskap skulle jag inte kasta särskilt många risgryn på.


6323/

- Det skulle förstås gå att utveckla vidare. Men just att inte utveckla är det enda jag har lärt mig av livet.


6224/

Bra att det finns såna som skriver bra biografier. Men ändå. Känns det inte konstigt att skriva om andra som skrivit? Man kan aldrig komma bättre än tvåa.


6225/

GAPIGT. Ibland är det bra att det är gapigt/ Ibland är det bara gapigt /  Little Richard är bästa exemplet på båda / Först gapade han precis lagom / Sen försökte han gapa ännu gapigare / Då blev det bara gapigt / Det blir inte råckenråll bara för att man gapar och svettas och står i / Måste vara någon slags avspänd ironi mitt i det energiska gaperiet / Ofta något dom råkade komma på av en ren slump i studion / Man visste inte vad man gjorde men man gjorde det bra / Att försöka upprepa är att misslyckas / Och att försöka förbättra med mer av samma sak går alltid åt skogen /  När man inte riktigt vet vad man gör / Men ändå gör det / Och gör det bra / Går det bra / Ibland / Men när man vet precis vad man gör kan man bara misslyckas.


6226/

Han hade aldrig förstått varför "Europa" skulle vilja ha människor som "Afrika" själv inte ville ha. Och Han sa så till Alla som ville höra på. Men Alla ville inte alls höra på. Så Han vart som tyst. Och jag tror att det var i den vevan Han skaffade hörapparat eftersom Han hade hört att dom gick minst lika bra att stänga av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar