tisdag 17 maj 2022

6282/

Korsord / Man lär sig en massa nya fina ord / Som man snart glömmer bort / Rena  rama Sisufors.


6283/

- Det här med att "förstå" har jag aldrig förstått. Jag har aldrig varit mycket för kortbyxor.


6284/

"Låten pedofilerna komma till mig!" Sade Han. Eftersom Han var så himla tillåtande.


6285/

"Det räcker inte att säga stoiker, det gäller att göra det också!"


6286/

Ibland är det klokaste man kan göra att se en riktigt präktigt korkad film.


6287/

COUNTRY. Ibland: "Det var mitt fel!" Men för det mesta: "Det var ditt fel!" Eller så nöjer man sig med en jämställd kompromiss och skyller på ödet.


6288/

"Skulle det verkligen vara så sorgligt om jag dog i dag?" En nyttig tanke att tänka varje dag. Men även om svaret blir ett rungande "NEJ!" behöver du inte göra något särskilt. Tiden jobbar för dig i tysthet.


6289/

Hörde i amerikansk film från 1934: "Vet du vad som är dummare än en dum polack?" (Svar nej) "Två kloka svenskar!" Man blir som kränkt. Visserligen retroaktivt kränkt. Men ändå. Jag funderar på att stämma USA för diskriminering, förtal. rasism, och liknande. Minst en miljon dollar.


6290/

"Värst för Sverige? Ja först var det väl inlandsisen? Och sen kom väl Karldentolfte? Och nu senast var det väl invandringen? Och vad det kan bli i morgon vet jag inte idag. Och vill inte heller veta. Man vet vad man har, men inte vad man får. Många tror på såna där kärnvapen. Men jag vet inte, det får bli vad det vill!"


6291/

Vore trevligt få tillönska en telefonbedragare: "Ha en dålig dag!" Men han ringer ju aldrig till mig?


6292/

- Kvinnor ska alltid bli trodda!

- Även när kvinnor ljuger?

- Kvinnor är alltid offer!

- Även när gärningsmannen är oskyldig?

- Kvinnor tycker inte om att bli motsagda!

- Även när kvinnor har fel?

- Kvinnor har aldrig fel.


6293/

"Yvs ej av fädrens ära! En var har dock blott sin!" Gäller även tvärtom: Idiotiskt att skämmas för sina förfäder. Som var slavhandlare. Som var skallmätare. Men att skämmas kollektivt och retroaktivt över "Sverige" är enfaldigast av allt. Ska "Vi" skämmas idag för att "Vi" var slavhandlare och skallmätare igår? "Jamenvisst!" svarar såna glatt som vill ha pengar idag för att "Vi"  var elaka mot deras farfarsfarfar igår. "Yvs ej av fädrens skam!" Såna som skryter med att "Vi" var elaka mot deras förfäder. Som var slavar, som var samer, som var lite av varje. Men jag anser att allt yveri är vansinne.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar