torsdag 19 november 2020

LÖST TYCKERI OM TRYCKFRIHET

3703/

- Yttrandefrihet är bra.  Men den kan väl ändå inte gälla alla. Jag menar alla som bara vill ställa till med bråk. Och alla dom som säger sånt man inte vill höra. Yttrandefrihet som kan såra och så, va?

- Låt dom såra på bara. Yttrandefrihet som inte sårar är ingen yttrandefrihet. Du får antingen leva med att du ibland blir sårad, eller så får du erkänna att du egentligen i smyg är diktatur-kramare.

- Men inte ska dom väl ändå få komma hit och såra och så, va? 

- Det är just det dom ska få. Det är just det som är yttrandefrihet. Vad övrigt är är konversation.

- Jag vill bara ha en yttrandefrihet som är trevlig, och som aldrig sårar någon eller något.

- Om du inte tål att någon eller något någonsin blir sårad, beror det bara på att du i grunden är obotlig diktatur-kramare. Och då ska du definitivt såras. 

- Det var det värsta jag hört!

- Då har du inte hört mycket. Då har du ingenting hört än. För det kommer att bli värre. Mycket värre.

- Jag vill inte leva i ett land som säger saker som jag ogillar!

- Lycka till med nästa land, glöm inte att hälsa från mig, när far du förresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar