onsdag 4 november 2020

INTE HA RÅD

 3689/

Det är bekvämt att inte ha råd:

- Har du dator?

- Har inte råd.

- Har du dagstidning?

- Har inte råd, men eftersom jag är analfabet spelar det ingen roll.

- Har du hund?

- Har inte råd. Jag hade en katt men den åt mer än den drog in till hushållet.

- Har du hemförsäkring?

- Har inte råd med hem.

- Har du bil?

- Har inte råd.

- Har du cykel?

- Jag hade en, men den stal dom.

- Vilka var dom?

- Det var mörkt, och dom som stal var ännu mörkare.

- Har du tandläkare?

- Har inte ens råd med tandtråd.

- Har du löständer?

- Har inte råd. Man har tuggat nog i sina dar känns det  som.

- Äter du mat?

- Har inte råd med mat i vanlig mening.

- Dricker du vatten ur egen kran?

- Har inte råd med kran.

- Är du dum i huvudet?

- Jag har tyvärr inte råd att vara dum.

- Är du snäll och vänlig mot antingen barn eller djur?

- Har inte råd att vara snäll, det skulle lätt kunna missuppfattas.

- Vad gör du med dina pengar?

- Jag spar mina pengar. 

- Till vad?

- Pengar kommer att bli en värdefull resurs i framtiden.

- Jag tror inte du har någon framtid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar