torsdag 18 april 2019

3201/ - Säg ett bra muslimskt land!
          - Eh? Norge!
          - Norge är väl inte muslimskt?
          - Nä, men ändå.

3202/ Alla dessa sjuka. Som sitter i sina rullstolar. Och bara väntar. Väntar, inte på att bli friska, utan på att dö. Vet alla dessa sjuka verkligen vad dom väntar på? Eller sitter dom där ändå?

3203/ Det finns faktiskt sånt som man bara inte säger: "Barnen är vår framtid", och: "Barn är klokare än vi vuxna" är två bra exempel på sånt som man bara inte säger. Och ändå säger Alla det, och då bevisar Alla att det tyvärr kanske stämmer..

3204/ "Ingen dag utan ett busstreck!" sade lymmeln belåtet.

3205/ Men tänk, otänkbara tanke, om det faktiskt är så att allt bara blir sämre och sämre? Jag vet bestämt att jag inte fått fyra brev i år. Men jag vet inte varför jag inte har fått dessa brev.
     - Men är du verkligen säker?
     - Säker som ett brev på posten!
     - Och om man säger att någon "går som tåget"?
     - Menar man förmodligen att någon är full.

3206/ Sentimentala människor med mycket makt är mycket farliga och ska inte ha någon makt.

3207/ "Fast för mig kunde förstås utvecklingen gärna ha stannat av vid sådär 1960! Då fanns redan allt man behövde och allt som kom sen var bara slams!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar